• mitt knytt

Vad göra i Halmstad?

Jag, min man och vår snart två-åriga dotter ska till Halmstad i ett ärende på söndag förmiddag. Tänkte passa på att göra en utflykt tillsammans resten av dagen, men vad ska vi hitta på i Halmstad? Nån som har några tips?

• Svar på tråden Vad göra i Halmstad?
  • xandra84

Hej!! har ni hört talas om busfabriken..det är ett JÄTTE populärt ställe för barnfamiljer..har dock inte varit där än själv men vår dotter är "bara" 7 mån än...roligare från när dom kryper....

• Sussannek

Jag har varit på busfabriken och kan verkligen rekomendera det men man ska vara medveten om att det kan finnas mycket äldre barn som inte tar hänsyn till de mindre...
    På busfabriken kan man klättra, krypa i gångar, hoppa på stutsmattor och mycket mer...finns ett litet område för de allra minsta men din dotter är nog mitt imellan...

Vad kan man annars göra en vinterdag...
    Tropikcenter-kolla på exotiska djur (har man tur får man klappa)
    Badhuset
    Är det en solig dag är en prommenad på stranden helt underbar även på vintern.

Hoppas ni får en helt underbar dag i Halmstad

• mitt knytt

Tack! Ska kolla upp busfabriken. Är rädd för alla baciller på sådana ställen den här tiden på året bara...

• Sofia1984

www.busfabriken.se

det är jätteskoj för små som stora. Måste ju hålla koll på de små ungarna så det inte försvinner. (kan ju säga att jag hade träningsvärk sen jag var där sist )

/Sofia, Filip 031120 och Elias 060503
  • Sofia1984

stadsbondgården, vet inte om det har öppet på söndag (har aldrig varit där själv) men det sägs vara roligt för barnen.

/Sofia, Filip 031120 och Elias 060503
  • mitt knytt

Var ligger stadsbondgården? Min dotter älskar djur så det låter intressant.

• Sussannek

Statsbondgården ligger uppe på Fyllinge.
    Det är en bondgård med kor, hästar, ankor, kaniner höns mm.
    Statsbondgården sköts av människor som har svårt att komma in på arbetsmarknaden eller som varit på glid.
    Är ett jättebra projekt och det är mysigt att gå och klappa hästarna mm...

• Röding

Jag hade nog valt en inomhusaktivitet eftersom det ska vara kallt i helgen.

• mitt knytt

Vi hinner kanske både ute och inne...
    Tropikhuset då?

Svar på tråden Vad göra i Halmstad?