• Lisapunktse

Genital Piercing

Jag har bara en fråga till er som vet,
    måste man ta ut percingen under tiden på sjukhuset, eller kan man bara byta till ett smycke i plast?

Eller det går inte alls att ha smycke i?

• Svar på tråden Genital Piercing
  • Lisapunktse

Växer det inte ihop då?

• Microlys

Beror väl på hur länge smycket suttit i? Som med örhängen kan jag tro, hålen där växer ju inte igen för att man tar ut örhängena i några timmar?

• Jennyrockar

Vaddå menar du under förlossningen eller vad?
    Jo det lär ju växa ihop fort som sjutton, genital å tunga e ju dom ställena som läker fortast å även växer ihop fortast.

~Isaac 9/7-05 å Morgan 9/10 -06~
  • Microlys

OKej ja så är det kanske

• Jennyrockar
    Microlys skrev 2007-02-09 11:09:57 följande:
    Beror väl på hur länge smycket suttit i? Som med örhängen kan jag tro, hålen där växer ju inte igen för att man tar ut örhängena i några timmar?
    Nej nej, det växer iho på nolltid.
    ~Isaac 9/7-05 å Morgan 9/10 -06~
  • Microlys

OKi oki Ja jag har ingen egen erfarenhet hehe!

• Lisapunktse

Jo jag tror t.o.m genitalpiercing växer ihop fortare än tungan och tungan tar ju bara någon timme eler vad det är.

Det var därför jag undrade om man kunde ha plast, det ger väl inga utslag på maskiner ?

• muulin

det finns smycken man kan köpa som är "operations vänliga" gå till närmaste piercing studio och fråga!

och för att vara lite ot med er... mina hål i öronen har inte växt igen på 1år!

• Woppsiedaisy

Tror inte bara det handlar om utslag på maskinerna. Området blir så "uttänjt" att piercingen kan spricka i många fall. Jag hade ltät tyckt det va värt att ta ut piercingen för att föda barn!

• Myrongen

Jag tog ur min ring några dagar innan och hade ur den under en månad. Det växte inte igen. Det är nog inte så bra att låta den sitta kvar med tanke på hur mycket som kommer "grejas" där nere. Dessutom känns det fräschare/enklare med så lite som möjligt av ringar, hår etc mellan när man har en massa klägg som rinner konstant första veckorna...

• NattravN

Inga smycken i??? Ehh jo, jag hade i mina i blygdläpparna båda förlossningarna och under första förlossningen blev det "akut" kejsarsnitt, men under timmen innan operationen sade de att jag kunde plocka bort alla piercingar, men sade att jag kan lämna dem jag har på blygdläpparna om jag tyckte de var jobbiga och ta bort.

• Jenni 1980

Jag har stående stav i kappan och den behövde jag inte ta ut då jag födde mitt senaste barn, men det beror nog lite på vilket sjukhus man är på vad dom rekomenderar.
    Jag har förut tagit ut staven i några dagar och då har det inte hunnit växa igen men det är nog också lite individuelt, jag kanske läker långsamt

Lycka till!!!

Svar på tråden Genital Piercing