• Sockerpinglan

Romantisk weekendhjälp!!!

Nu behöver jag hjälp!!!  Jag och älsklingen gifte oss för ett år sedan, och nu skulle jag vilja göra något alldeles extra för oss på vår ettårsdag i sommar!

Jag har en budget på ca 6000 (max 8000, det är ju ändå vår första bröllopsdag) och jag har ingen aning om vad vi ska göra!!!

Har funderat på en storstad, typ Paris, London eller Rom. Men när jag börjar söka på internet så faller det på att alla hotell ser så himla sunkiga ut! Jag vill ha något fint romantiskt hotell, där vår romantik kan spira.... Ja, ni fattar! Vill inte ha något scandic-hotell med åttiotalsmässingslampor...

Så vet ni något ställe, gärna specifikt hotell som är fint och romantiskt? Kan vara i princip hela europa, och sverige också naturligtvis. Men nackdelen här är att i så fall blir det typ spa på någon herrgård ute på landet, och det är väl trevligt, men känns lite sysslolöst om man ska vara borta 3-4 nätter! Man spa'ar lite, och vad gör man sen?

England, skottland, frankrike, italien, spanien, andorra... vet du nått mysigt hotell så please, tipsa mig!!! Tack!!!

• Svar på tråden Romantisk weekendhjälp!!!
  • Sockerpinglan

Ja Dalarna är fint, ska kolla på det även om det inte var riktigt det jag tänkt mig!

• ToZa

Ska kolla med sambon som flytta hit från paris i aug =) bott där hela livet så han borde ju kunna tycker man :)
    Vi åker till paris nu i slutet av månaden ,.. (8e gången för mig) bara älskar den staden ! :)
    '
    Ska se när han kommer hem om han kan ge nå tips ?

• jeawa

Jag rekommenderar alltid Vadstena klosterhotel!Det är helt underbart där,snacka om romantiskt!(tycker vi iallafall.)Jag och min man brukar fira våra bröllopsdagar där.Härliga rum och underbar mat!
    Gå in och kolla på www.klosterhotel.se
    Hoppas ni får en bra dag var ni än hamnar!

• Sockerpinglan
    ToZa skrev 2007-02-09 13:04:53 följande:
    Ska kolla med sambon som flytta hit från paris i aug =) bott där hela livet så han borde ju kunna tycker man :) Vi åker till paris nu i slutet av månaden ,.. (8e gången för mig) bara älskar den staden ! :) 'Ska se när han kommer hem om han kan ge nå tips ?
    Ja, kolla gärna Paris! Och ha det så trevligt där!

Och Vadstena har jag hört från andra håll också ska vara bra för romantiska ändamål!
  • Leo Kall

Är Stockholm aktuellt?

Jag och hustrun tillbringade en weekend på Lady Hamilton i gamla stan och det var väldigt romantiskt! Jag hade ordnat så att det stod en bukett röda rosor på rummet när vi kom dit.

• Sockerpinglan

Leo Kall; Ja, ska man vara romantisk i stockholm så är hotell Lady Hamilton det allra bästa!!! Men vi bor i stockholm, och det känns som att vi skulle vilja komma bort från allt ett tag!!!

Har faktiskt fått tips om ett hotell i Paris som ska vara litet och mysigt och riktigt genomgenuint och romantiskt, Hotel du nice.
    Här är en länk om det är fler som är intresserade!
    http://www.eurocheapo.com/paris/hotel/hotel-de-nice.html

Och med runt 100 € per natt så blir det inte hysteriskt farligt! Så får man försöka hitta billiga flygbiljetter också!

mammamammamammamammamammamammamamma....
  • Lalune

Nu vet jag inte exakt vart i Sverige du bor,
    men jag rekommenderar faktiskt Schweiz. Ett underbart fantastiskt vackert land :) Det ska ju börja gå lågprisflyg till Zürich dessutom :D

Montreux är annars en underbart vacker och romantisk stad i Schweiz. Ligger på schweiziska rivieran. Genévesjön med alperna i bakgrunden :D

• Prinsessan Viktoria

Hejsan!
    Jag fick en Paris Weekend av min Sambo 9-12 december 2006.
    Han bokade genom Ryan Air, vilket är ett billigt flygbolag. På så vis kunde vi bo lite finare kommer inte ihåg vad hotellet hette men de låg bara 5 minuter från eiffel tornet.
    Biljetterna för oss båda gick på runt tusenlappen tur-och-retur...

En annan romantisk sak han gjorde för mig var en resa till göteborg på Gothia Hotel. Sååååå underbart fint!Vi "bodde" på 22 våningen. Maten var helt underbar likaså utsikten och känsan av lyx och att få rå om varandra.

Kika på www.svenska-hotell.se/goteborg/hotell.jsp&destination_id=3&h_id=1230

eller deras hemsida
    www.gothiatowers.com

Svar på tråden Romantisk weekendhjälp!!!