• Snösmilla

Inget joller -ca 6 månader?

Min lilla son jollrar praktiskt taget ingenting. Är är om en vecka sex månader. I överigt verkar han må bra o trivs. Han är lite allvarsam o en lugn person men skrattar o rör på sig. Han är ganska tidig i den motoriska utveckligen. Vi leker o pratar mycket på dagarna och sjunger också mkt vilket han gillar. Men han jollrar som sagt var inte. Undrar hur vanligt det är. Någon annan som har barn som varit väldigt tysta o kommit igång med joller senare? Eller vad har hänt? Blir orolig för att något skulle vara fel, men hoppas verkligen bara att det handlar om att han är en väldigt lugn person.

• Svar på tråden Inget joller -ca 6 månader?
  • Sencha

Kan inte minnas att sonen jollrade... Nu är han tre år, och minnet är ju som det är, men jag minns faktiskt att jag tänkte det någon gång när han var bebis: ska inte bebisar jollra? När han uttryckte något med ljud så var det mer skrik...

kan tillägga att vi har en pratglad treåring

• Snösmilla

Sencha - skönt att höra. Man blir ju så orolig när man hör alla andra bebisar jollra så mkt o ens egna lilla ängel är tyst, så tyst. Men då kanske det ger med sig med tiden!

• saraseal

min dotter jollrade heller aldrig, hon är två år nu

Mvh Sälen =)
  • MARIA99

Mira har nyss vid 7 mån satt igång med "bababa! vavava & sånna ljud. Vid 6 mån skriade hon mest.. så det kan ju komma menar jag, han är ju inte gammal än =)

• soffipropp25

På sonens en månadersdag. Började han jollra, smila och skratta med ljud.Allt på en gång

• Flisis

soffipropp25:
    Öhh nu var det kanske inte det TS var ute efter att höra HUR tidig din pojk var utan att få prata av sig om vad hennes pojk INTE gör ett halvår senare än din!

Dessa tävlingar här på Fl!

• kattfoten

Jag tror att det är som du skriver, ts, att han är lugn. Alla är ju olika från början, tror jag. Kanske det blir en kille som inte babblar hela tiden sedan heller Tycer inte alls att du ska vara orolig.

Jag har tvillingar 5 ½månad. Den ena babblar som bara den - den andre ligger mest och kollar in brodern. Han pratar inte alls lika mycket. De är nog olika helt enkelt. (han som inte pratar så mycket är den snabbare på grovmotoriken - kanske hänger det ihop, de tar en sak i taget.)

• Lin80

Min son är 7 mån och jollrar heller inte direkt mkt ännu. Skrattar precis som din men är inte så verbal. Låter lite men långt ifrån dada osv..

Däremot är han också ganska tidig på det motoriska precis som din, tror det är olika det där, antingen är man tidig med det ena eller med det andra.

• mammelie

Min lillatjej "pratade" ingenting tills hon va 8-9 mån. Sen kom det, och nu är hon snart 3 o har ett enormt utvecklat språk o ett jätte stort ordförråd. Så oroa dig inte!! Lycka till!

• Viken79

Nej, Soffipropp25, hur menar du att ditt inlägg hjälper TS i sin oro?? Eller det kanske inte var meningen?!

Svar på tråden Inget joller -ca 6 månader?