• Emeliee

Hjälp! Billig sittvagn med fullt liggläge

Behöver ha tips om en bra vagn som uppfyller följande krav:

- Billig
    - Fullt liggläge - ett måste
    - Att barnet kan sitta vänt mot mig

Kort bakgrund till varför jag behöver den....
    Jag har en BabyTravel Jogger Komfort som jag nu använder med liggkorg till Milton, två månader gammal. Kruxet är att han växer så det knakar och kommer inte kunna ha liggdelen de 5-6 månader som jag hade hoppats på.

Sittdelen har vi ju till vagnen men då blir han framåtvänd och det vill jag inte när han är dryga tre månader. Jag älskar min BT och tänker använda den längre fram som sittvagn och behöver därför bara ha en anna vagn tillsvidare.

Behöver lite tips från er....Skrattande

*Milton - kom på BF 5 december*
  • Svar på tråden Hjälp! Billig sittvagn med fullt liggläge
  • Thats me

kolla på tradera.. såg en teutonia rocky där som kostade typ 400:- den e både vändbar och har fullt ligg läge..

har du nu tänkt att använda din BT senare så kke du ska köpa en begagnad vagn den korta tid som e kvar innan Milton kan använda sittdelen..

Lycka till

AGGEBAGGE ÄR ETT AV MINA GULL
  • Emeliee

Ja, begagnad är helt klart ett alternativ..=). Tack för tipset!

Fler bra vagnar???

• Amorficlya

Hej hej ja köpte en Brio kombi på blocket för 500 kr ja har också en babytravel comfort jogger =) åå älskar den Miranda var 3 månader när liggdelen vart för liten så vi köpte då brion funkade super.. Men nu mer mer använder vi babytraveln =) hon e snart 8 månader nu.. Å brion ska ja ha kvar som dagis vagn sen så man slipper nöta ut BT =) Lycka till med allt..

• Flamma

Carena. Vändbart styre på Ride modellen, helt klart prisvärd!! Ca 19oo:-

• MCO

Jag köpte en vagn på harald nyborg för 599:- Vet inte om ni harald nyborg där ni bor.
    Den har fullt liggläge, vändbart styre, samt höj & sänkbart, 5-punksele, lufthjul. Min dotter är 5månader och jag har köpt till en beg. mjuklift som jag använder just nu...
    Vi var och kände och klämde på den och tycker att den verkar rätt bra för det priset och man har ju 1års garanti.

• MCO

Kanske ska tillägga att jag har inte haft vagnen själv mer än 1månad så jag vet ju inte riktigt hur bra den är, men det jag har använt den hit tills så verkar den bra. Påminner lite om modivagnarna och dom har ju inte fått så bra kritik....
    Men för det priset så gör det ju inget om den inte är hel om ett år för då kanske man ändå vill byta till en annan...

• JennieL

Oj, vilken bamse du har
    Min son är 5 månader å får plats i en likadan vagn i vinteroverallen eller voksipåsen...

• Emeliee
    MCO : tack för tipset!!

JennieL: Mmmm...han är allt lite stor min lillkille...=). Han får fortfarande plats men inte så hemskt länge till om han ska växa på i denna farten....

Min syster har ordnat en vagn till mig nu. En Carena som hennes kompis ville bli av med, så den får vi ha sålänge.
    Tack för era tips, den där på Harald Nyborg såg ju faktiskt fin ut annars!!!
Svar på tråden Hjälp! Billig sittvagn med fullt liggläge