• Anonym (Förvirrad)

Hur göra för att vinna tillbaka förtroende?

Jag hade skrivit här tidigare om att jag hade varit otrogen mot min man. Nu efter många bråk och allt för många lögner från mig så berättade jag allt. Det vill säga ALLT! Allt från vad jag sagt och gjrot med den andra mannen.
    Problemet e ju att min man nu har så svårt att lita på mig...(vilket e befogat) efter alla mina lögner om att "nääää det e inget mera" till att det tydligen visat sig vara mera.
    Jag har inte haft kontakt med den andra mannen på över en vecka och det känns bra..jag vill inte ha kontakt med honom. Jag har inte mailet, messat eller hört av min til honom...och han har inte heller hört av sig till mig.
    Men problemet e ju att min man har så svårt att tro mig...vilket jag kan förstå...men jag orkar inte. Hur skall jag göra för att visa honom att jag verkligen inte har kontakt med den andra mannen.
    Han har fått titta på mina mail...vad som helst...men hur skall jag få honom att tro mig?? HUR???
    Han säger att jag inte visar att jag ångrar mig eller att jag vill ha honom...men jag vill...jag känner så annorlunda..jag önskar så att han kunde se mina känslor och hur jag tänker nu för då skulle allt tvivel försvinna. Men snälla...undanbe mig beskyllningar...jag beskyller mig själv så mycket redan så jag klarar mig tack bara på det!

• Svar på tråden Hur göra för att vinna tillbaka förtroende?
  • Anonym

du har brännt dina skepp, tyvär!

• Anonym

En vecka är en väldigt kort tid för den som har blivit lurad. Din man behöver nog mycket längre tid på sig för att kunna lita på dig igen. Hur jobbigt det än känns för dig så får du nog lägga väldigt mycket tid framöver på att lyssna på hans behov och göra allt för att vinna tillbaka hans tillit. Det finns nog inget konkret du kan göra för att få honom att lita på dig igen, mer än att visa dig förstående när han ifrågasätter dig och vara öppen med mail och liknande. Efter en tid kommer han antagligen att börja lita på dig igen.

Om han inte tycker att du visar att du ångrar dig eller att du älskar honom - tänk på hur förkrossad han blev av sveket och på hur mycket som krävs för att uppväga det. Det är rätt så mycket. Han bearbetar antagligen fortfarande det som hänt.

Hoppas ni får det bättre längre fram!

• Anonym (Mannen)

Det du beskriver är ju en tuff situation.
    Jag tror inte det finns något exakt svar på din fråga, utan du måste ge det tid, och på alla sätt försöka vinna tillbaka din hans tillit. Kanske kan en period ifrån varandra ge er de svar ni behöver, och få er att hitta tillbaka till varandra.

• Anonym (Time)

Ja du, jag sitter i samma sits som din man.
    Så jag förstår precis hur han känner.. för jag litar inte ett dugg på min pojkväns ord efter hans otrohet.
    MEN... jag hoppas att med lite tid (mycket tid menar jag) så kommer jag kanske en dag att lita på hans ord igen.. men han kommer att behöva visa han känslor även i handling.

När ord inte väger något, måste man hitta på andra sätt att visa att man ångrar sig och vill ge allt för sitt förhållande igen. Jag tror ni måste hitta eran egen väg..
    .. vi får hjälp hos en parrådgivare och jag tror faktiskt att det kan vara våran lösning. Om inte så får vi iallafall bra tips på hur man pratar om det..

• Anonym (mister)

Det behövs nog välidgt lång tid far att förtroendet ska bli någorlunda bra igen.
    Om ni har barn har du ju också varit otrogen mot dina barn vilket inte är så trevligt det heller.
    Hade du dom inte i åtanke när du hade sex med den andra snubben?

Tror inte du har brännt alla broar men många...

Om han någonsin kan få förtroendet tillbaka tar det lång tid.
    Det kommer aldrig att bli som förr mellan er, det måste du inse.

Lycka till

• Akvarel

Tro inte att ditt förhållande kommer att bli som det var före otroheten se till dock att få ett någorlunda fungerande förhållande med din man åtminstonde för barnens skull.

• Hint
    Anonym skrev 2007-02-09 15:06:16 följande:
    du har brännt dina skepp, tyvär!
    Läste du inte TS sista rader?

Hej TS!

Det har ju inte ännu gått så lång tid, utan det enda du kan göra (förrutom att prata mycket och spela med öppna kort och svara på frågor och visa honom din kärlek) är att ge det hela tid. Stor kram
  • Anonym (Förvirrad)

Jo...det har gått bra alltså. Vi går på familjerådgivning och jag har ingen kontakt med den andra mannen..
    Min man och jag försöker verkligen och jag kommer så att bevisa för honom att jag ångrar mig och att jag verkligen vill ha honom.
    Jag kan bara säga att vårat förhållande kommer bara att bli bättre...det kan inte bli sämre. Vårat förhållande innan denna otrohet var jaa...minst sagt nästan inget förhållande alls. Så nu ser jag bara att det kan bli bättre...vi kommer att bättre förstå varandra och göra allt för att detta inte kommer att upprepas. Jag har kommit till sådan insikt om hur underbar och hur härlig min man är...men att det skulle måst gå så här långt för att inse det är hemskt!
    På ett sätt så tackar både min man och jag otroheten för det fick oss båda att verkligen vakna upp...men jaa..det är inget man rekommenderar =/.

• Anonym (smile)

Jag va otrogen mot min sambo, jag berätttade allt för honom. Han hade svårt att lita på mig i många år, det var tuffa år... Men idag fyra år senare så är vi gravida, lyckligare än någonsin och han litar på mej. Tro mej, du har inte bränt dina skepp.

• MrsXanadu

Tyvärr finns det inte så mkt du kan göra annat än att ge honom tid. Visa så gott du kan att du är ärlig. För även om du har begått ett misstag och erkännt allt så förtoendet brutet. Han kanske så småning om litar på dig igen. Känner par som gått igenom samma sak och klarat sig bra till slut, men det innebär mkt tålamod. Du måste nog låta honom ha sina tvivel ett tag. Låt honom få ut sina känslor kring detta utan att du ställer krav på hans tillit. För krav har man ingen rätt ställa i detta fall.

Lycka till med allt nu.

• Hint

Hej TS!

Vad glad jag blir av att läsa dina rader

Underbart att ni ser det på helt rätt sätt: Det blir bara bättre och starkare.

Stor kram och fint att höra att det gått så bra! KRAM

• Anonym (Been there)

Tuff period framför er. Men det kommer att lösa sej. Ett tecken att ni älskar varandra är ju att ni går i terapi. Men jag tror att du ska låta din man titta på denna tråd, så att han får se vad du skriver.Det märks ju på långa vägar att du mår dåligt av ditt handlade,att du var otrogen. Man ser ju att du verkligen är redo att satsa 100% på att det nu ska vara NI!

Jag önskar er all lycka och att ni nu löser detta och får fram tilliten till varandar igen!! KRAMAR

• Anonym

Det tar flera år att bygga upp ett förtroende, ni har lång väg kvar
    Jag tror att ni behöver ha hjälp utifrån. Boka tid hos familjerådgivningen i din kommun.....de kan hjälpa er att hitta tillbaka. ni är inte de första som har det jobbigt ...och inte de sista heller

• Anonym (12345)

jag tror att du har bränt dina broar, tyvärr! det tar tid för honom att lita på dig igen... om min sambo var otrogen skulle jag aldrig förlåta... och det skulle tyvärr slut med att vi separerade... det är det största sveket någonsin!!

• dollyface

Det är ganska svårt att vinna tillbaka ett förtroende och det är inte så mkt man "kan" göra. Det är den andra personen som måste känna att han/hon kan lita på dig igen. Och det tar tid, inget man bygger upp på en kvart..

Ni har en lång resa framför er.. Lycka till, jag tror ni kommer fixa det!

• Anonym (.....)
    Anonym (Time) skrev 2007-02-10 00:05:54 följande:
    Ja du, jag sitter i samma sits som din man.Så jag förstår precis hur han känner.. för jag litar inte ett dugg på min pojkväns ord efter hans otrohet.MEN... jag hoppas att med lite tid (mycket tid menar jag) så kommer jag kanske en dag att lita på hans ord igen.. men han kommer att behöva visa han känslor även i handling.När ord inte väger något, måste man hitta på andra sätt att visa att man ångrar sig och vill ge allt för sitt förhållande igen. Jag tror ni måste hitta eran egen väg.... vi får hjälp hos en parrådgivare och jag tror faktiskt att det kan vara våran lösning. Om inte så får vi iallafall bra tips på hur man pratar om det..
    ja du,,,ni gör något bra, du gör det iaf som går på rådgivning!
    Jag litar inte på min sambo, trots att han vad jag vet inte haft sex med nån annan men en massa kontakter bakom min rygg på olika sätt,förnekelse, mm. Det har gått flera år men jag kommer tyvärr aldrig kunna lita på honom igen. Inte en rolig känsla att bära på!
  • Anonym (Time)

Hur går det för dig TS?

Svar på tråden Hur göra för att vinna tillbaka förtroende?