• God Is A Girl

Ni oförklarligt, har ni fått andra alternativ än IVF?

Jepp som frågan i rubriken

Har ni som inte har några fel alls fått andra behandlingar eller har ni fått hoppa till ivf eller insemination på en gång?

Har typ gjort klart utredningen helt utan resultat- eller jo resultat har vi fått. Men allt ser bara bra ut. Trots det har vi inget barn i famnen efter 3 års försök.
    Så nu är jag nyfiken på vad man kan få för behandligar utöver IVF.

• Svar på tråden Ni oförklarligt, har ni fått andra alternativ än IVF?
  • Cilota
    God is a girl - vi fick bara IVF som behandlingsalternativ.
    'Diplomati' är konsten att be någon dra åt helvete så att denne ser fram emot resan.
  • God Is A Girl

Cilota, Okej.
    Vill ju att det ska finnas fler alternativ. Vi får ju inte göra ivf än på några år *suckar tungt*

• Tic1

Hej!
    Vi har också fått resultatet att vi är oförklarligt barnlösa efter 3 1/2 års försökande. Vi håller nu på med vår första ivf behandling. Enligt vår läkare så är detta det bästa alternativet, man kan ju inseminera och prova enbart hormoner men ivf är säkrast och det är nog så jobbigt att gå igenom detta. Har ni fått andra alternativ? Känner att ivf är det absolut bästa, i alla fall för oss.det känns skönt att vara igång även om det är lite jobbigt med hormoner och sprutor och allt. Skriv gärna lite mer om hur ni kommer att fortsätta er väg efter provresultaten!

• asdf987

Vi var oförklarligt barnlösa och gjorde inseminationer i väntan på IVF. Nu slapp jag IVF då min 2:a insem lyckades. Nu försöker jag få till ett syskom mha av insem igen.

• Cilota
    God Is A Girl skrev 2007-02-09 15:54:34 följande:
    Cilota, Okej. Vill ju att det ska finnas fler alternativ. Vi får ju inte göra ivf än på några år *suckar tungt*
    Vet precis hur det känns och månaderna går så sakta
    'Diplomati' är konsten att be någon dra åt helvete så att denne ser fram emot resan.
  • asdf987

Varför inte prova insem i väntan på IVF. Precis som Tic1 säger så är ju sannolikheten att det blir nåt med IVF betydligt högre men jag resnonerade som så att det kändes skönt att göra något än att bara vänta. Men det får ni avgöra helt själva, snällt va

• God Is A Girl

Mja tyvärr har vi inte fått några behandlingsalternativ als eftersom jag måste gå ner i lite i vikt först men hur som haver får vi inte göra ivf än på några år endå

Insemination är det ingen åldersgräns på va?

• God Is A Girl

Cilota, Jo dom går segare än FL tillochmed

Asdf, Kostar insemination eller är det som IVF och gratis med nått landstingsförsök?
    Bara nyfiken

• asdf987

Tror inte det, men om du har lite viktproblem så kan det nog spela in också. Förstå mig rätt, menar inte att kritisera din vikt (är själv inte pinnsmal direkt, snarare tvärtom). Men hör med din läkare om ni inte kan få göra insem sen när ni står i kö för IVF. Var glad att ni sökte hjälp tidigt! ni har många år kvar på er (usch vad hurtigt det lät men jag menar att det är positivt att ni sökte tidigt).

• asdf987

Det som brukar kosta är spermatvätten (på sohipahemmet 2000, kan säkert variera) i övrigt kosta varje besök som ett vanligt läkarbesök och när man kommit upp en viss summa så är det 'gratis'.

Svar på tråden Ni oförklarligt, har ni fått andra alternativ än IVF?