• Rebecca86

Släppte ut katten för första gången idag. Hur länge brukar de vara borta?

Har en katt som är 1½ år. Hon har varit innekatt hela tien, men det har inte fungerat spec. bra på ett tag.
    För litet här o hon verkar rastlös, kissat inne, rivit på tapeter, biter sönder sladdar osv sov.

Släppte ut henne förut vid 14-tiden o hon är fortfarande inte tillbaka. Här är mycket betonghus, alla ser likadana ut och det är många, många portar....

Hur länge är hon borta tro? Hittar hon hem? Ååååh, så orolig.

• Svar på tråden Släppte ut katten för första gången idag. Hur länge brukar de vara borta?
  • Minikatt

Hon kanske bara tycker det är så himla spännande att få komma ut, att hon vill vara ute länge Och hon hittar hem, helt klart.

Hon kommer nog hem snart. Om inte annat när hon blir hungrig

• Rebecca86

Tack =)

Lite problem bara för vi bor på 3:e våningen, så vi står på balkongen o kikar o ropar på henne. Har varit ute två gånger och kollat runt o ropat. Guuuud så harig man kan bli va?
    Min lilla pisse...

• Minikatt

Hehe, ja man kan bli riktigt fånig ibland Aha, ni bor på 3e våningen... Men gå ut då och då och se efter om hon vill koma in bara. Förr eller senare står hon där och jamar och är hungrig

• Rebecca86

Tack, får lite hopp tillbaka

• LillaMi

Jag har själv en innekatt ochhon har vart det i 3 år.. funderar ofta på att släppa ut henne.
    Men din misse kommer tillbax hittar gör hon definitivt, men jag förstår dig! Men det är som ovanstående.. Du kan tänka dig hur spännande det är!gå ut och ropa lite på henne så kanske hon komme hem snabbare så du kan sova ok.

(¯`°?.¸ ♥ TvåVillBliTre♥ ¸.?°´¯)
  • snartfaster

har hon varit ute förut? annars kanske det är bäst att du går ut och tittar så att hon inte sitter och trycker någonstans. vi hade en hankatt som visserligen varit ute koppel, men aldrig ensam. Glad i hågen klämde han sig ut genom ett öppet fönster en gång, och vi hitatde honom senare tryckandes bakom en soptunna. vi hade gått förbi och ropat flera gånger, men han hade inte sagt ett knyst, utan legat bakom soptunnan och kikat på oss.

• Skogsstjärnan

Så det är hans första tur ute? Oj då!

Hoppas han komer hem!!!

• asjaky

Katter som inte varit ute..vore det kanske ide att ta ut i etapper...kanske i koppel i början.
    Och sen vara ute med katten..
    De hittar ju rätt bra  men de kan faktiskt vara så att den inte hittar hem...de måste ju lära sig hur det ser ut.
    Kan vara skrämd någonstans....
    Jag skulle då leta efter den..
    Sen när du känner din katts vanor så vet du hur länge so är normalt för din katt att vara ute.
    Så gå ut och ropa lite...så kanske hon vågar sig fram (om hon nu ligger och trycker) eller så gör din röst att hon hittar hem.
    Lycka till

Svar på tråden Släppte ut katten för första gången idag. Hur länge brukar de vara borta?