jag måste ha lyckopiller!
jag har inget jobb och orkar heller inte söka något, det är så tråkigt
var kan man köpa lyckopiller?
jag har inget jobb och orkar heller inte söka något, det är så tråkigt
var kan man köpa lyckopiller?
Eh....? Att "gå och köpa lyckopiller" är inte precis som att gå och inhandla Alvedon; du verkar ha missat ngt väsentligt här?
Vadå "orkar inte söka jobb för att det är så tråkigt"? Hur gammal är du? Vilken värld lever du i?
Nåväl, mår du dåligt psykiskt så tycker jag du ska vända dig till närmaste (psyk)öppenvårdsmottagning.
1.Det heter antidepressiva tabletter om du menar SSRI preparat.
2.Du har misstolkat hela grejen med tabletterna, de gör dig inte lycklig.
Jag vet en kille som blev lycklig av sina för han vågade börja plugga igen, det gjorde han lycklig!
vad är ssri???
SSRI = Selektiv Serotoninåterupptagshämmare
De förhöjer tillgängligheten av neurotransmittorsubstansen serotonin i hjärnan. Vissa personer har brist på serotonin och detta neutraliserar det hela.
Gå till VC eller psyk och tala med en läkare. Det är bara en läkare som kan avgöra om du får antidepp utskrivna eller inte, alt. en annan behandling.
Eeeeeh, du blir knappast lycklig av antidepressiva.
Möjligtvis mår man bättre, men det kan ta bortåt ett halvår för vissa att börja verka ordentligt, och vissa tabletter passar inte för alla människor utan det kan ta ett bra tag innan man provat ut en sort som passar.
Som sagt gå till VC och prata med en läkare och se om du är deprimerad eller inte till att börja med.
Anser han det så kanke du kan få några, sedan brukar man bli erbjuden att prata med kurator också. Sedan är det återbesök hos läkaren.
Ang "lyckopiller" är det ett ganska missvinade ord, man kan må bättre på dem, men det är knappast några lyckopiller såsom vissa droger kan vara tex.
Man blir inte Hux flux hokus pokus lyckig, men man får lite balans i sin hjärna, och då kanske man förhoppningsvis orkar ta tag i svåra saker man inte orkat föut, men man hoppar inte runt och jublar av lycka...TYVÄRR!
Men annars finns ju alltid andra kemikka substanser som säker tgör en lycklig för stunden men sånt får man inte rekommendera för då blir man varnad här på FL
När man pratar om "lyckopiller" så brukar det vara antidepressiv medicin som avses, så kallade SSRI-preparat (som ying yang förklarade tidigare).
Man blir inte "lycklig" av dem. Däremot kan man komma tillbaka till en normal nivå om man har en depression.
hm, är du trött eller nått eftersom du inte orkar söka jobb? hm, den här perioden e lite mörk.. men de ljusnar snart till sommare.. jag e också trött o sånt nu.. vet hur de känns.. köpa lyckopiller? tror de tar en bra stund innan du kan bli bra av dom! jag åt nån anti-depp piller men de va en doktor som skrev ut de.. de tog månader innan de vart bra.. tror du kanske behöver nått annat.. sömn, ungäme? eller nått annat? va e felet om de finns nått?
Hej!
Lyckopiller får man mot depression, dvs en sjukdom. Att vara utan jobb och inte orka söka något är nog knappast en sjukdom. Låter snarast som ett av livets realiteter. Om det nu inte är av ren och skär apati som du inte söker jobb......... Lyckopiller är ingen problemlösare, det är en medicin som ger kraft att lösa problem. Om du behöver medicin för att få kraft att söka jobb, då ska du söka hjälp. Annars så borde du nog söka jobb, trots allt. Hur ska du annars kunna klara dig?
Jag köper JOhannesört hos en homeopat, Hyperimed heter det och det har hjälpt mig igenom många vintrar.