• Alyssa

Bitit av en flisa på tanden!!! Hjälp!

Vet inte om jag lagt detta inlägg på rätt ställe men.

Jag bet av en flisa på min tand längst bak i munnen igår och det ilar så fruktansvärt!! Måste jag gå till tandläkaren eller kan det bli bättre av sig självt?

Måste finnas fler som gjort detta... aj aj aj...

Kanske blir det bättre om några dagar? Jag kan knappt peta med tungan där utan att det ilar.

• Svar på tråden Bitit av en flisa på tanden!!! Hjälp!
  • IntravenösFylletös

det är ju inget som växer ut av sig självt... så bara att ringa tandis (och hoppas att du har kontrakt så det inte blir så dyrt )

En grogg, två groggar.... äsch, ta en hel dunk för fan....
  • jockesfru

Har inte hört talas om självläkande tänder så du måste någ tyvärr till tandläkaren

Ludvigs mamma
  • Alyssa

ha ha ha självläkande tänder.. Men alltså förr har jag råkat göra det på min framtänder, i några dagar har det varit hemskt men sen har ilandet försvunnit. Men detta är på tanden allra längst bak och det är en lite större flisa än förr.

Ja ja jag får vänta till måndag sen ringer jag

• dimmid

Jag bröt av båda topparna på mina framtänder när jag precis hade fått dom.
    Och jag kan säga att dom inte växer tillbaka =)

Det ilar i början, men går över med tiden.

Idag kan tandläkarna (om det är tillräcklig stor yta) sätta på samma vita gegga dom använder efter dom har borrat hål och sånt.

• Alyssa
    dimmid skrev 2007-02-10 10:15:57 följande:
    Jag bröt av båda topparna på mina framtänder när jag precis hade fått dom.Och jag kan säga att dom inte växer tillbaka =)Det ilar i början, men går över med tiden.Idag kan tandläkarna (om det är tillräcklig stor yta) sätta på samma vita gegga dom använder efter dom har borrat hål och sånt.
    Ja med att det blir bättre av sig självt menade jag ju såklart att det skulle sluta ila! Jag fattar nog att tänder inte växer igen ha ha ha.

Men då så. Slutar det ila så skiter jag i att gå till tandläkaren.  
Svar på tråden Bitit av en flisa på tanden!!! Hjälp!