• Hedan

Ang missed abortion och symptom

Jag är i v 9, och tycker att alla mina gravsymtom har försvunnit sen i början av veckan. En kväll (kanske i måndags) hade jag intervall-ont i magen, som inte kändes som när livmodern växer. Har inget direkt illamående längre, inget ont i huvudet och tycker dessutom att min mage fungerar som vanligt mer nu. Hungern är det enda som är som förut. Ju mer jag tänker på att det kan vara en ma desto mer orolig blir jag. Har ju inte haft någon blödning, men det måste väl inte komma förrän senare? Pratade med en på förlossningen som tyckte jag skulle göra ett gravtest, men det visar väl positivt länge även om man har fått ett ma? Eller?

• Svar på tråden Ang missed abortion och symptom
  • Anonym (snöar)

Jag tycker attdu ska ta kontakt med din BM på måndag och se om du kan få göra vul. Min kompis fick "missat missfall" och då var hon i v.15. Fostret hade varit dött i 3-4 veckor när hon kom in. Hon hade bara misstänkt detta i 1v.

Så för att stilla din orolighet skulle jag ringa CSK eller din BM.

• Anonym (hallå)

Jag tror att man känner av ett missfall,jag var gravid men valde abort.När jag var på gynundersökning för att kolla hur långt jag kommit var fostret dött men gynläkaren tyckte att vi skulle genomföra aborten ändå eftersom det kunde ta allt mellan 1 till 6 veckor innan det kom ut av sig själv.När jag började att fundera kom jag ihåg en dag när jag hade mått skitdåligt Och jag tror att det kan ha varit den dagen som fostret dog.

• Skäggis

Hej!
    När jag fick mitt MA så började det med mensliknanade smärtor & ont i ryggen, detta kom & gick en hel dag innan jag började blöda. Mitt foster hade varit dött i 2 veckor. Detta fick jag kostaterat på VUL. 4 dagar efter VUL fick jag efter mycket tjat & flera besök på lassa Cytotec tabletter för att blöda ut mitt MF. Kände mig som en levande likkista & ville bara få ut det döda.
    Tycker att du ska begära att få göra ett VUL för att du ska slippa vara orolig.

Kram på dig, håller tummarna att allt är ok!

• Skäggis

Jo just det, glömde skriva att du kommer att plusssa även om fått MA. Grav.hormonerna kan finnas kvar upp till 9 veckor så det enda du kan göra är som jag skrev tidigare att få det konstaterat via VUL.

• Hedan

Åh! är så lättad. Var och fick ett VUL idag och allt var bara jättebra med den mycket lilla (2 cm) bebisen. Tänk att man alltid måste vara så att man tänker så negativt och skrämmer upp sig. Varför kunde jag inte bara varit nöjd över att jag mådde bättre? Men hur som helst är jag lugn igen nu.
    Tack ni som svarade. Och hoppas det går bra för er som hade haft missfall tidigare. Kram!

• Anonym (hallå)

Vad skönt att allt var bra,lycka till med din graviditet och din lila 2cm baby.

Svar på tråden Ang missed abortion och symptom