• Maomao

vad ska jag göra av tacoresterna?

Vi åt tacos igår, men nu har jag massor av köttfärsen kvar. Så nu vill jag gärna ha tips på vad jag kan göra för smarrigt med den..

• Svar på tråden vad ska jag göra av tacoresterna?
  • Bigfoot

En paj kanske?

/Biggis - mamma och monster
  • madlo

Om du har hårda skal,

lägg de hårda skalen i en ungsform. lägg på köttfärs creme fraiche mer skal på mer köttfärs och sen ost

• Nattviolen

Frys in, efter ett par restomgångar har du en full middag. Eller om du vill bli av med den, gör en pizza med skinka tomater lök och köttfärsen jättegott. Ost med förstås

• JCA

Jag brukar hacka lite lök, steka, på med färsen och värm tillsammans med löken. Sen häller jag i lite tacosås och kokta makaroner. Blanda runt allt, färdigt! Jättegott och jättesmidigt!

• Sanna Marie

När jag jobbade extra i sommar så tog jag alltid med lunchlådor.

När vi äter tacos så har vi alltid ris till så jag blandade ris, köttfärs och majs med lite kryddsås i - supergott!

Annars är ju varma smörgåsar gott - eller varför inte äta det till pasta?

Jag hatar att slänga mat och sparar alltid. Är så skönt - och ekonomiskt att bara ta fram ur frysen.

• Berith69

Vi brukar göra tacosoppa på alla grönsaker och köttfärsen (inte gurka och sallad), och komplettera med morötter, potatis, krossade tomater och lite makaroner. Blir en jättegod och matig soppa.

• Maomao

Tack för svaren!

Tror det blir pizza ida, men Madlos förslag lät jättesmarrigt det med, men har tyvärr inga hårda skal hemma.

• Elli47

Tyckte också att Madlos förslag lät jättegott, det ska jag testa nästa gång vi har rester!

• Dinturiel

Vi brukar göra köttfärspytt. Köttfärs och makaroner. Finns det ost över kan man strö över när man har maten på tallriken. Jättegott!

• madlo

Jag garanterar er, det är super gott! sen serveras det med sallad dagen efter taco - rätten

• madlo

ja glömde visst skriva däruppe att det skulle in i ugnen också, haha.. men det förstod ni kankse 10 brukar räcka..

Svar på tråden vad ska jag göra av tacoresterna?