• Soffepropp

Snabba tips mot rethosta!

Har en 5-åring med otroligt jobbig rethosta.
    Finns det någon som har ett bra tips hur man kan få den att sluta när inte hostmedicin hjälper???

• Svar på tråden Snabba tips mot rethosta!
  • bellanbus

Låter knäppt men något som funkar både på mig själv o dottern är cocacola.... Annars är the bra eller lite frisk luft kan också hjälpa!

• Soffepropp

Åh! jag gav henne precis det och tänkte att det kanske funkar (och dessutom så dricker hon det hellre än vatten jus nu...)
    Tack för tipset iallafall

• ulricaa

Jag brukar lägga en delad gul lök i Liams sovrum... vet inte hur mycket det hjälper, men det är ju inte skadligt.
    Hoppas någon annan har nåt bättre tips... jag har ju ventoline via aiolos till Liam, så löken är ju bara extra...

stolt mamma till Dancing Soul Liam
  • Lyxmorsan

Mjölk (varm) med honung eller varmvatten med honung o citron. Inhalera över hett kamomillte eller bara stå i badrummet i ångor av hett vatten (låta duschen rinna så det blir sådär immigt). Gurgla med timjante (dricka kan man också göra).

/\*Predikaren3*/\
  • bellanbus

Ja det verkar som det är nåt med kolsyran o colan i kombination som verkar lugnande mot hosta....

Vet inte om det är så att det funkar el om vi inbillar oss...men jag tycker det iaf...

Hoppas det lugnar sig så ni får sova i natt!!!

• Soffepropp

Tack för alla tips!

Bellanbus: Ja jag hoppas oxå vi får sova inatt... Det e hopplöst. Hon blir sällan sjuk men får lätt rethost. Det kan hålla på, på nätterna i flera veckor. Jobbigt för både henne och resten av familjen...

• systernegativ

Något varmt att dricka hjälper mot hostan.

Coca cola är ju ingen höjdare på kvällen - tänk på koffeinet! Kanske annan bubblig dricka fungerar bättre på kvällstid.

• bellanbus

Har en väninna vars två minsta har samma problem, de hostar o hostar....usch det är ingen höjdare med rethosta...

Krya på er!

• Soffepropp

Bellabus: Tack!

Systerneg: nä jag vet att det verkligen inte är det bästa men just nu tar jag vad som helst som funkar. Det e inte så lätt att få henne att dricka när hon e halvsovande..

Svar på tråden Snabba tips mot rethosta!