• Anonym

min pojkvän försökte döda mig inatt

Hjälp mig, mina tankar gör mej galen. Hur i helvete ska mankunna orka med nåt sånt här.
    Efter två års förhållande kom det helt plötsligt. Utan förvarning och helt utan mening. Sambos sedan ett år, försökte bli gravida, skulle köpa bil ihop och kollade på hus osv.

Han blev som ombytt inatt, inget speciellt hade hänt (förutom att han var väldigt full). Ögonen var svarta och tomma, rösten iskall och fylld av hat och han kollade bara på mig och sa du ska dö.
    Som tur var hade vi folk hemma hos oss som kom och märkte vad som skedde, ringde polis och ambulans mm.
    Vaknade upp på akutmottagningen imorse och var fortfarande säker på att det var en konstig mardröm och att jag snart skulle vakna upp i sängen brevid min älskling, vi skulle ju fara och fika och spela biljard idag.

Jag vill ha ett svar på varför, det kommer jag kanske aldrig få veta men utan det så kan jag inte gå vidare, hur går jag vidare? Jag kan inte acceptera att han en dag bara ville döda mej för jag vill inte tro att människor fungerar så.
    Hur glömmer jag bort att han försökte döda mej med all sin kraft och verkligen var inställd på att jag skulle dö framför ögonen på honom.
    Hur faan får jag tankarna på annat håll?
    Håller på att gå sönder här och jag kan inte göra ett piss åt det.
    för 24h sedan låg vi ju i soffan och gosade och skrattade som vanligt, hur fan får jag bort alla dom känslorna jag har kvar för honom?

Kommer det här någonsin att gå över?
    Känslorna blir allt värre och jag är rädd att snart gå sönder. Bryter ihop, jag fixar inte det här.
    Vill att han ska förstå vad han har gjort och hur det kommer påverka resten av hela mitt liv.
    Tyvärr kommer han aldrig göra det.

• Svar på tråden min pojkvän försökte döda mig inatt
  • Anonym

har du pratat nåt med pojkvännen efter detta? och i så fall, vad sa han?

• turia

men guud, går han på droger eller?!
    Du lämnar väl karlsnoken!!

• Petrah

va säger han själv?????????????????????? va det nån i hans kropp eller ett fyllspel eller en madröm???

• Anonym

Han kommer nog sitta häktad tills det blir rättegång så jag kommer inte få prata med honom på länge, det gör det hela svårare. Skulle ha otroligt svårt att prata med honom men jag vill nädå bara fråga varför.
    Inga droger inblandat, bara en massa undantryckt ilska sedan många år skulle jag tro.

• Anonym

Prata inte med pojkvännen efter detta! Gå via polis, föräldrar eller vänner om du måste kontakta honom. Träffa honom inte igen. Gör en anmälan om det inte redan är gjort.

Jag har själv varit med om ett destruktivt förhållande som slutade med att killen slog mig så illa att jag hamnade på akuten. Jag gjorde misstaget att kontakta honom efteråt och det ser inte bra ut i rätten. Till slut blev denna kille döms för misshandel i domstol och fängelse under en tid.

Jag tycket att det kändes bra att en anmälan gjordes. Det gav mig en slags upprättelse. Jag känne ingenting för den här killen. Det känns som vi är kvitt.

• Anonym (Hm?)

Låter som en snedtändning på nån slags drog...

• Anonym

...och tro inte för allt i världen att du kan vara vän med den här killlen efter detta! Han har ju faktiskt försökt ta ditt liv! Ingen människa kan leva med en sådan man!

Ofta när man har varit med om en sådan här traumatisk upplevelse vill man försöka tona ned den. Man tänker"det var inte så farligt" och försöker ge honom ursäkter för hans beteende. Gör inte detta. Han har försökt döda dig. Han är livsfarlig för dig.

• Snö80

Herregud, vilken tur att det var folk där och kunde hjälpa dig så att vi fortfarande har dig kvar i livet!

• Anonym

Han kommer aldrig mer finnas i mitt liv på något sätt, vill inte ens ha kvar honom i tankarna. Alla prylar som påminner om honom har jag gjort mej av med.
    Vill bara på något sätt få honom ur mitt huvud och mitt hjärta. Hoppas det går såsmåningom.

Svar på tråden min pojkvän försökte döda mig inatt