• Winnie

Hur laddar man ner musik i sin mp3-spelare?

Kan nån förklara för en som är totalt tekniskt okunnig hur man laddar ner musik till sin mp3-spelare? När man väl har fått det till sin dator klarar jag (=sambon) att överföra det till mp3:n, men hur laddar man ner till datorn?
    Tack för hjälpen!

• Svar på tråden Hur laddar man ner musik i sin mp3-spelare?
  • Dino78

Antingen laddar du hem från nätet eller så tar du en CDskiva, stoppar in den i datorn, öppnar den i Windows Media Player och lägger ut dom på hårddisken. Detta sker genom att man klickar på fliken "Bibliotek" och därefter Kopiera. Man får då fram alla låtarna med små gröna kryss i, man avmarkerar de man inte vill ha med (om man nu inte vill ha med alla för då är det bara klicka på Kopiera) och såläggs låtarna automatiskt i en mapp i "Min musik".

DIF i själ och hjärta
  • Minilott

Det undrar jag me Jag har toppengrejer men vet ju för fasen inte hur man ska göra... Gud vilket Ilandsproblem

• Dino78

Jag sade fel förresten, fliken heter Kopiera och INTE bibliotek. Klicka alltså på Fliken med texten KOPIERA Sorry.

DIF i själ och hjärta
  • Dino78

Fortsätter svamla, vill du ladda hem från nätetså laddar man antingen ner olagliga program som DC++ eller så köper man låtar från t ex CDON.

DIF i själ och hjärta
  • Winnie

Tack ska ni ha! Ska pröva mig fram.

• chemikal

Jag vill bara göra klart att själva programmet DC++ (och liknande) INTE är olagliga. Det är vad man kan använda de till som KAN vara olagligt.

• vackrastarflow

iTunes är mycket bättre än alla DC++ liknande program

Svar på tråden Hur laddar man ner musik i sin mp3-spelare?