• Evo 134

Bakfull av alkoholfritt vin ???

Hej!

Är det någon som vet om man kan bli bakfull av alkoholfritt vin? Jag var nämligen på en fest igår och drack då alkoholfritt vin för att "mörka" att jag är gravid och idag känner jag mig lite bakfull. Lite illamående och ont i huvudet.

• Svar på tråden Bakfull av alkoholfritt vin ???
  • Dori

jag tror att man kan det.. är ingen vin fantast men måste inte vin jäsa för att få kalla vin?? sen hur dom får bort alkoholen ur vinet vet jag inte men jag har hört att inget vin el cider är helt alkoholfritt heller..
    eller så kan det ju vara så att du är lite trött och behöver dricka vatten då vin är vätske utdrivande..
    lycka till

• JJbebe

Jag blir "bakis" av att vara uppe sent, vare sej jag dricker alkohol eller ej. Du kanske också blir det. Speciellt känslig har jag varit undr graviditeten.

• Evo 134

Tack för svaren.

Jo det kan vara så att det beror på att jag är trött eftersom jag nu för tiden somnar halv nio. Är inte van att vara uppe till tre. Men jag blir lite orolig när man druckit alkoholfrott vin och så känner man sig lite bakis.

• nellie13

Nej du kan inte bli bakis på alkoholritt vin!
    Däremot så brukar jag känna mig bakis när jag sovit för lite/längeGlad

• myrten

det som ger rött vin dess färg - tanniner - ger mig alltid migränliknande huvudvärk. Oavsett alkoholmängd.

Svar på tråden Bakfull av alkoholfritt vin ???