köpa parhus??? Kanske e drömhuset???
Vi har hittat ett underbart parhus som vi blivit så kära i. Men vi har blivit avrådda från att köpa parhus för att de inte är attraktiva på marknaden...
Men jag känner som så att vi köper ju inte ett hus för å sälja det, vi köper jud et för att vi vill bo där länge! Jag vet inte vad man borde göra...
Vi bor nu parhus (en fyra) i samma område, men vi bor vid vägen precis. Det huset vi tittat på ligger högst upp i området precis vid skogen, jättemysigt!
Parhuset är en femma med stora fina rum. Huset är byggt 1991 och allt är nyrenoverat 07. Nya tapeter/målat i alla rum, nytt trägolv överallt utom kök och toaletter. Vitvaror, diskmaskin, tvättmaskin, tumlare och pannan, allt är från 07. fräscha toaletter fint inredda. Är lagom trädgårdstäppa. eller är 500 kvm trädgård, men det mesta är berg/sten å skog, men gräsplätten är lagom för oss som inte vill ha så stor trädgård.
Huset ligger högst upp i en "backe", precis vid vändzonen. och har utsikt över hela området och ligger i ett soligt läge!
Vi bor ju som sagt i en fyra nu, emn vi hyr ju nu, så vi får en månadskostnad på runt 7500 i månaden med el å allt. Och skulle vi köpa huset vi kollat på skulle vi sänka vår månadskostnad... Det värsta är att eftersom jag e studerande å sambon jobbar får vi ju inte så höga lån, så det gäller att priset på huset inte stiger för mycket för då kan vi ju inte köpa det... Priset nu ligger på 1 075 000... är det dyrt för ett parhus?
Som jag ser det så är det bara positivt med att bo där, men ändå känner jag mig kluven... Är det värt att köpa ett parhus? Jag vet inte om jag kommers akna vad det innebär att ha ett fristående hus... men vad är egentligen skillnaden förutom att ha en granne vägg i vägg...
Vi bor ju i likadant hus nu men mindre, och man hör knappt grannarna alls, så det blir inget problem skulle jag tro...
Så vad tycker ni i alla andra, vad ska man göra i en sån här situation?