• maaliin

Tigerbalsam?!

Använde tigerbalsam (den röda) igår kväll på vaden och hade ingen aning om att det kunde vara farligt på nåt sätt, är gravid i v. 25-26 men så började jag fundera på det imorse och ringde vårdguiden och det samtalet va inte direkt lugnande!? Dom kunde inte säga överhuvudtaget om det hade blivit några skador på fostret eller inte och kunde inte hänvisa mig nånstans där man kunde få yttligare svar heller

Är det nån som har använt det 1 gång och vet nånting?! Är ju superorolig nu...!!

• Svar på tråden Tigerbalsam?!
  • RonjaRovardotter

Varför skulle tigerbalsam vara skadligt för fostret?

• Southern Belle

"Kan Tiger Balsam användas av gravida eller ammande kvinnor?

Tiger Balsam har inte studerats på gravida eller ammande och kan därför inte rekommenderas. Det har dock aldrig inkommit några rapporter om biverkningar hos dessa grupper vid användning av Tiger Balsam."

(www.tigerbalsam.se/)

Du behöver säkert inte oroa dej! En enda smörjning kan knappast ha gjort nån skada! Tigerbalsam vidgar blodkärlen och ökar blodgenomströmningen, kanske är det det som kan vara mindre bra för fostret om man regelbundet använder det?

Lycka till med bebisen!

• Änglaplinga

tror man ska undvika använda det över mag och nedre ryggpartiet, annars tror jag att det är ok, verkar lokalt skulle jag tro...

Svar på tråden Tigerbalsam?!