• Nirak83

Det är väl ovanligt att den som inte vinner budgivningen får köpa huset?

Vill så gärna ha ett visst hus och är jätte rädd att vi inte ska få det. Även om vi vinner budgivningen. Men som sagt är det inte väldigt ovanligt att någon som inte har det högsta budet får huset?

• Svar på tråden Det är väl ovanligt att den som inte vinner budgivningen får köpa huset?
  • S vali s

När vi letade hus hände det två gånger att säljaren valde ett lägre bud, båda gångerna var det helt uppenbart att det var kompisar till säljarn som  lagt lägre bud.
    Ena gången rörde det sig om ett bud som var 50.000:- lägre...
    Just då var vi rätt sura men sen hittade vi vårt drömhus och numera är jag nedrigt glad över att säljarna var så "dumma"

Den late får brått när det blir kväll
  • Hanah

Det är ju bara om ägarna själva inte vill att de som lägger högsta budet ska få köpa. Är väl inte så vanligt, de vill ju få ut så mkt som möjligt när de säljer.

• MamaKajsa

varför skulle man inte få det om man har högsta budet.....har man bara banken med sig genom budgivningen så är det ju inga problem.

• BabyBus

Jag la inte det högsta budet på min lght. Fanns andra som bjöd över, men jag var den enda som hade lånelöfte från banken klart och sen hade jag ingen annan lght som skulle säljas.

Men generellt sett, så tror jag det är rätt ovanligt

Lycka till, hoppas ni får huset

• S vali s
    MamaKajsa skrev 2007-02-11 12:36:06 följande:
    varför skulle man inte få det om man har högsta budet.....har man bara banken med sig genom budgivningen så är det ju inga problem.
    Säljaren bestämmer vem som får köpa huset, mäklaren kunde ingenting göra i båda de fall vi var inblandade i
  • Nirak83

fast varför har man visning på ett hus om man ändå vill sälja till några vänner?

• pellesmatte

min svägerska fick köpa huset fast de la ett lägre bud , för säljaren ville att en barn familj skulle bo där.
    men vanligt är det nog inte.

• Bo Peep

VI vann inte budgivningen men erbjöds huset ändå av olika skäl. Vi passade bla in i grannskapet tydligen

• MamaKajsa

jag vet också några som ville sälja till några med barn....men tror heller inte det är helt vanligt. Räkna du med att få köpa om du får högsta buset TS.

• S vali s
    Nirak83 skrev 2007-02-11 12:39:52 följande:
    fast varför har man visning på ett hus om man ändå vill sälja till några vänner?
    Fråga inte mig, ena huset vi var intresserade av hade varit hos mäklaren i över två månader, tre visningar och slutligen var det vänner som köpte det  
Svar på tråden Det är väl ovanligt att den som inte vinner budgivningen får köpa huset?