nån som har stålringar?
jag är jätte dålig på smycken, hur är det med stålringar , går det att förstora o förmiska dem?
min förlovningsring är i titan, den går det inte att göra nått åt vet ja.
jag är jätte dålig på smycken, hur är det med stålringar , går det att förstora o förmiska dem?
min förlovningsring är i titan, den går det inte att göra nått åt vet ja.
nån`?
Hej!
Jag och min sambo ska gifta oss ni i år! Vi ska ha stålringar som vigselringar!! Tycket dom ser jätte häftiga ut! Men visst borde väl dom kunna göras större och mindre tycker jag!?
jag har stålring som vigselring. dom är jättesvåra att förminska och förstora särskillt om det är stenar i. oftast måste dom göra en helt ny ring eftersom inte stål är töjbart material.
okej,t ack då vet jag :)
Jag och min man valde också stålringar (hade titan i förlovningsringarna) och är helnöjda!
Det är ett så skönt material, lite "mjukt" på nåt sätt.
Vår guldsmed sa att det GÅR att ändra storleken, men det kan kosta en del då.
Min man insåg efter någon månad att hans ring var för liten (förlovningsringen var för stor, det upptäckte han också efter ett tag..) men då valde vi att köpa en helt ny ring (de är ju inte så jättedyra, jämförelsevis).
Problemet vi stötte på då var att vi inte kunde få gravyren i samma teckensnitt som i den förra, eftersom de helt plötsligt slutat med det.
Så nu har han ingen gravyr alls, vilket ju är lite tråkigt..
Men i övrigt är vi som sagt jättenöjda, stålet håller sig snyggt och blankt.