SNABB fråga.....stlk 50 är det nyfödd?? Bör man köpa större??
(jag är inte gravid men undrar bara)
(jag är inte gravid men undrar bara)
56skulle jag nog satsa på
åh jag undrar också!
ok kör 60 då hellre än 50 kanske...
min lilla kunde bara ha 50 på bb, o då var det smått, hemma var det bara 62 som passade, men då var hon ganska stor när hon föddes,
Jag skulle satsa på 56 o 62 i bodys, o 50 o 56 i byxor,
Några 50 är alltid bra att ha man kan ju få en liten bebis också, men kanske inte jättemånga
de växer skitsnabbt så minst 56
vi hade någon 50 och de var bra i början, men de växer de fort ur. skulle satsa på 56 (och eventuellt någon enstaka body i strl 50 att ta med till bb.)
Hoho grodan81, min unge föddes i v33, så inget passade. 50 cl var som ett hav...
Men de växer hysteriskt i början så jag skulle satsa på 56 som de andra här skrivit. Behöver man mindre kan man låna eller köpa något enstaka!
Vi har köpt hem 50-56 till smurfen... Även större stl... Men de är till våran smurf..
Köper vi kläder till ngn annans så väljer jag hellre större, så att dom har kläder längre fram..
Jag som fick en liten kråka på 47 cm var jätteglad åt alla mindre kläder vi hade i strl 50.
Jag tyckte att det var roligt att få sätta på honom kläder som passade och inte bara kläder som han "drunknade" i, visst dom växer ur dom fort men det gör dom ur dom alla kläder i början.
Himmel!!!
Min dotter vägde 4080 och va 50 lång. Hon hade 50 på allt och en del ärmar fick vi vika upp lite grann....
Sonen vägde 4178 och var 52 han hade också 50 i början.
Jag skulle inte köpa 60 i alla fall, möjligtvis 56.....Man vill ju inte att allt ska vara för stort ii början. Det är ju kul om nånting passar som det ska.
skulle satsa på 56.
Jag skulle nog satsa ändå på 60. Dels är både jag och min man stora och vi kommer nog få en jättebebis den dagen det blir aktuellt. Sedan vill jag att just det plagget som jag tänkt köpa ska kunna användas längre fram än bara på BB.Tack för alla svar!
Min dotter var exakt 50 cm lång när hon föddes, denna sparis är i str 50 så ni kan ju bedömma om ni vill ha större .
Min son födde spå bf+11 men han hade storlek 50 i över en månad! Det skiljer så mycket på olika fabrikat i storlekar, exempelvis KappAhls kläder är stora i storlekarna! Storlek 60 är jättejättestort på en nyfödd, och det blir hemskt knöligt med så stora kläder!
Min dotter var 3124 g och hon passade i 50....det var till och med lite stort. Nu e hon 3 veckor och har storlek 56, men passar fortfarande i 50.
satsa på 50, är det en present så köper alla stora storlekar ( för att växa i) men det är inte alltid roligt att bebisen drunknar i alla kläder den har på sig. min dotter var 50 cm och vägte 3800 50 var väldigt stort, kan ha dem i ca 3-4 veckor.. lycka till
Jag vet flera som haft 50 på sina barn tills dom varit drygt en månad och det har passat.. Inte för smått alltså.
Varför inte bara handla lite innan? Går ju faktiskt att ge sig ut på shopping när bebisen väl kommit.
Vad är det som säger att en nyfödd kan ha stl 50?
Bebis kanske vuxit ur den storleken innan han/hon är född.
Tror inte jag hade ett enda klädesplagg under 60, tyckte det var bättre att växa i än att stå utan kläder en dag för att bebis dragit iväg på längden.