Mörkgrönt bajs..
Hej !
Vår snart 6 veckors pojke bajsar varannan dag mörkgrönt bajs. Han får både en ersättning som heter Nutramigen från Apoteket och bröstmjölk som jag pumpar ut.
Är denna färg normalt ?
Hej !
Vår snart 6 veckors pojke bajsar varannan dag mörkgrönt bajs. Han får både en ersättning som heter Nutramigen från Apoteket och bröstmjölk som jag pumpar ut.
Är denna färg normalt ?
Min har också bajsat mörkgrönt (nästan som spenat) emellanåt. vet inte varför men allt är som det ska med honom iallafall! En kompis sa till mig att om man själv äter mycket järn så kunde de bli så (via amningen) men jag vet inte om det stämmer! Så länge han bajsar och mår bra annars så är det nog ingen fara! Men ring bvc om du är orolig!
när spädbarn är förkylda kan de bajsa grönt slem. jag blev rätt ställd första gången det hände och undrade vad fan han hade fått i sig nu, men det är tydligen något som immunförsvaret hittar på hos dem.
nej, men när avföringen är så lös (som jag antar att den blir av ersättning och bröstmjölk?) blandas den lätt ut med slemmet.
min dotter äter oxå ultramigen..och hennes bajs blir oxå mörkgrönt...så det är nog ersättningen skulle jag tro....
Nutramigen ger konstig färg på bajset. Påminner lite om modellera.