• pelagonia

Mörkgrönt bajs..

Hej !

Vår snart 6 veckors pojke bajsar varannan dag mörkgrönt bajs. Han får både en ersättning som heter Nutramigen från Apoteket och bröstmjölk som jag pumpar ut.

Är denna färg normalt ?

Våran Viktor kom den 3/1 till Världen !!
  • Svar på tråden Mörkgrönt bajs..
  • Anki 82

Min har också bajsat mörkgrönt (nästan som spenat) emellanåt. vet inte varför men allt är som det ska med honom iallafall! En kompis sa till mig att om man själv äter mycket järn så kunde de bli så (via amningen) men jag vet inte om det stämmer! Så länge han bajsar och mår bra annars så är det nog ingen fara! Men ring bvc om du är orolig!

• Rulltrappa

när spädbarn är förkylda kan de bajsa grönt slem. jag blev rätt ställd första gången det hände och undrade vad fan han hade fått i sig nu, men det är tydligen något som immunförsvaret hittar på hos dem.

• pelagonia
    Rulltrappa skrev 2007-02-11 18:36:50 följande:
    när spädbarn är förkylda kan de bajsa grönt slem. jag blev rätt ställd första gången det hände och undrade vad fan han hade fått i sig nu, men det är tydligen något som immunförsvaret hittar på hos dem.
    Men det är ju inte som slem...Han nyser ibland och är oxå irriterad i ögonen med var och så, och BVC säger att det är tårkanalerna som håller på att öppna sig.

Puffar lite...
  • Rulltrappa

nej, men när avföringen är så lös (som jag antar att den blir av ersättning och bröstmjölk?) blandas den lätt ut med slemmet.

• pelagonia
    Rulltrappa skrev 2007-02-11 18:52:30 följande:
    nej, men när avföringen är så lös (som jag antar att den blir av ersättning och bröstmjölk?) blandas den lätt ut med slemmet.
    Ja..Det är ju som lös kletig lera.
  • xax

min dotter äter oxå ultramigen..och hennes bajs blir oxå mörkgrönt...så det är nog ersättningen skulle jag tro....

• idis78

Nutramigen ger konstig färg på bajset. Påminner lite om modellera.

Svar på tråden Mörkgrönt bajs..