• Samba

Var finns mamma sushi i Stockholm?

Hej!
    Jag skulle gärna vilja ära mamma sushi, men var finns det i Stockholm.
    Jag bor i Vasastan/norrmalm.
    /Samba

• Svar på tråden Var finns mamma sushi i Stockholm?
  • Lilla

Det finns vid Maria-torget. Jag tycker att de flesta srällen har något alternativ som vi mammor kan äta. Smaklig måltid!

• vilde

Vegosushi är ju alltid mamma vänligt!
    Rekomenderar Östermalmshallen, dock dyr, Mariatorget- s:t pauls gatan., Torkel Knutssonsgatan och fridhemsgatan, mitt emot gallerian.
    Det enda pickas-liknande-syndrom jag upplevt har just varit att vara vansinnigt sugen på sushi. Slutade med att jag åt ren wasabi. Kankse lite väl stark även för mig...
    Smaklig spis!

• Isolde

Ki-Mama på Observatoriegatan 13 ett kvarter upp från Odenplan har vegetarisk sushi.

Mina sushigalna kompisar menar dessutom att det är en av de bästa ställena i hela stan.

• vanilla

På Rophongi har jag köpt Californa maki; jättegoda rullar med avocado, majonnäs och crabsticks. Det finns ett ställe mitt emot Gallerian på Regeringsgatan, åtta bitar, inte så dyrt och lagom till lunch

• Polkagrisen

I Ringen vid Skanstull kan man handla speciell "mamma-sushi".
    Men det är väl annars bara att beställa sushi m ägg, räkor eller avokado rullar. Även Californiarolls är ok!
    Smaklig måltid!

• Samba

Åhh, jätte tack för tipsen!
    /Samba

• Chips

var på inskrivning nyss och snyftade samtidigt över att sushi tiden är förbi, där sa barnmorskan åt mig att jag minsann kan unna mig en sushi nån gång, eftersom det faktiskt är så liite fisk per bit!!!!! Tjolahopp!/Chips!

• Oggy

Det är väl ok att äta vegetarisk sushi med Misosoppa?

• dino74

Åh, va skönt att det är fler än jag som är sushi-sugna! är i v. 9 och längtar såååå mkt efter just lax-suchi som är min favoirt....vad ska man göra? Låter bra om man kan äta sushi ngn gång iallafall!

• gabby

Gud vad sugen jag är.. Kanske blir det sushi till middag!

• Sweetlip

Jag skrev till livsmedelsverket å frågade, eftersom jag är sushitokig! Så här svarade dom idag!
    -------------------------------------------------------------------------
    Hej!

Vi avråder gravida från att äta rå fisk. Enda möjliga undantaget är sushi på en restaurang med kunnigt folk och god hygien, då risken är minimal. Detta kan betraktas som dubbelt budskap, med utrymme för individuell bedömning. Hur de gör i Japan vet jag inte.

Kassler är OK.

Hälsningar från Eva-May Ohlander
    Upplysningen
    -------------------------------------------------------------------------

Jag kan rekommendera Ki-mama som alltid har fräscht, sen tycker jag ginza precis vid S:t Eriksplan e bra och vid Daglivs vid Frihemsplan har de varit bra alla gånger utom en! Fast vid Daglivs har de värdens buttraste tant i kassan och det går knappt att byta ut en av bitarna.... så dom får väl hjärtinfarkt om man ber om en mamma sushi!

Men de flesta kan nog hosta upp en mamma sushi, själv har jag redan testat rullar utan lax, avocado och räka och det funka. Jag är bara ute efter wasabin hur som helst!!!!

Svar på tråden Var finns mamma sushi i Stockholm?