• pr73

Comviq.se

Hej!

Någon som köpt en mobil på Comviq.se??? jag gjorde det men nu har jag ångrat mig lite och vill skicka tillbaka telefonen. Men jag tycker reglerna är lite luddiga. För läser man de så står det att förpackningen ska vara obruten mm. Men jag ringde till de och frågade om jag fick returnera och det kunde de inte riktigt svara på. Så jag skulle testa och skicka tillbaka den och så skulle de avgöra om de vill ta emot den igen! Konstigt! Självklart ville jag bryta förpackningen och sätta i batteriet för att se hur telefonen är. Annars borde de inte ha 14 dagars ångerrätt.

Så, finns det nån annan som fått sin retur godkännd trotts en öppnad förpackning och att man har satt i batteriet + SIM kort?

• Svar på tråden Comviq.se
  • ming

Man har väl två veckors ångerrätt för att det är "distansförsäljning", eller vad det nu heter, så länge man inte har ringt på simkortet.

• pr73

Nej, jag har inte ringt för att de har inte fört över numret ännu från telia till comviq. Men det står ju i och för sig nåt om att kortet får inte var brutet och så. Men jag tycker det är konstigt att de i såna fall säger att jag ska testa och skicka tillbaka den. Verkar jobbigt men jag tror jag hellre vill ha en annan telefon...finns så många och välja emellan.

• ming

Risken finns ju att porteringen ändå är på gång, så att säga, så Telia bryter ditt gamla abonnemang, och så måste du portera från Comviq tillbaka till Telia, även om du skulle ångra köpet. Då kan man ju bli lite utan telefon.

Svar på tråden Comviq.se