Vad kostar namnbyte?
Någon som vet vad det kostar att ändra ordningen på namn? Vi vill ändra ordningen på vår dotters namn men behålla namnen. Någon som har någon aning om vad det kostar? Det står inget på skatteverkets hemsida.
Någon som vet vad det kostar att ändra ordningen på namn? Vi vill ändra ordningen på vår dotters namn men behålla namnen. Någon som har någon aning om vad det kostar? Det står inget på skatteverkets hemsida.
Under 18 år kan du byta och ändra så många gånger du vill på ditt barn sa "vår" skattekontorstjänsteman Han sa inget om att det skulle kosta ngt!
Tack. Låter bra. Ska skicka in pappren snarast.
1500
"Malmötjej"
Var har du fått den informationen ifrån?
ville sj ändra
är det första papperet som man skiver namn och efternamn som barnet ska ha ( om de tex ha mammas och ska ha pappans) kostar det inget
Kolla här kanske?
www.skatteverket.se/4.18e1b10334ebe8bc800039.html
"Bimsan"
Har kollat där men inte hittat någon info om kostnader.
Jag har nyss bytt till min mammas efternamn från min pappas pch det kostade inget.
Jag är över 18, men det kostar inget under heller eftersom jag bytte till ett "föräldranamn"
Ska du byta till ett helt nytt namn eller bara ändra en bokstav så kostar det 1500:-
Ska du ändra mellan andranamnen så är det gratis.
Enligt en jag känner som jobbar med sånt
Vi har bytt stavningen på vår sons namn för ca 3 år sedan och det kostade inget.
du kan byta namn en gång gratis och det gör du på skattemyndigheten.
Jag vill byta från Felicia Maria Ulfhild till Felicia Ulfhild Maria; alltså bara kasta om ordningen på andranamnen. Är det gratis då???
Flissan: Till mig sa de att så länge man behåller minst ett dopnamn så är det gratis. Så det borde vara gratis för er oxå. Ring och kolla.