Höga klackar på begravning?
Anses det fel att ha höga klackar på en formell begravning? (Alltså inte superhöga, men typ..klassiskt höga..)
Anses det fel att ha höga klackar på en formell begravning? (Alltså inte superhöga, men typ..klassiskt höga..)
spelar det någon roll vad man har för skor? har jag aldrig tänkt på..
Inget fel med det alls.
Jag vet inte om det spelar någon roll. Men klädkoderna är ganska strikta på formella/konservativa begravningar. Vissa saker kan anses vara fel.
Tror inte heller det ar fel, bara de ar "nertonade" sa de inte ar "glittriga" eller sa. Tank bara pa att om du foljer med till graven, kan det handa att du maste ga eller sta pa grasmattan. Da kan hoga klackar bli valdigt opraktiska och obekvama.
Ok
Hittade detta pa Fonus hemsida och dar star det info ang. kladseln, men inget om skor.
http://www.fonus.se/begravning/index.html?c=34&sc=37&id=332
tackar
fler åsikter/råd?
De flesta kvinnor brukar väl ha klackskor på begravning. Jag tror på ett par svarta pumps (välputsade) med inte alltför hög klack. Meningen är väl att man ska vara välklädd men inte festklädd, så remsandaletter och glittriga saker går bort. Därför tycker jag också att tex stövlar går bort eftersom det är med välklätt med pumps än med stövlar.
Man är ju uppklädd på en begravning, och då tycker jag absolut att man kan ha klackskor också!
tack för tips
Jag tycker absolut att det ar ok. Man ar ju som sagt finkladd och da passar det ju bra med klackar, tycker jag i alla fall. Jag tycker absolut att de kan ha ett par fina stovlar till oxa, om det inte ar en for klumpig stovel sa klart. Med vadret i Sverige sa kan det ju bli lite svart med pumps tex.
Jag hade ett par svarta klassiska stovlar med inte sa tjock klack (men inte stilett heller) pa en begravning forra vintern och det kandes i alla fall ratt.
ok, tack bra med tips.
spela roll. vem bryr sig om höjden på skorna?
Tycker inte det spelar roll för vad fan har skorna med begravningen att göra
Trevligt tonfall..?
Hej. Min farmor sa alltid att det viktiga var att inget var rött(??), men jag hade nog hållt mej i från för klickiga klackar Om du förstår, såna som inte klickar så mkt när man går på dem. Ljud förstärks ju så mkt i kyrkan så jag skulle nog tänka på att ha tystare skor. men inte allt för hög klack har ju de flesta äldre damer och de är ju oftast helt formella.