• fritzie76

Sonen trillade på dagis och fick ett jack i pannan!

Vi har precis varit hos doktorn och tejpat jacket. Det känns riktigt jobbigt. Sonen är pigg och glad men jag tycker det känns jobbigt.

Jag tycker det ser så kladdigt ut med blod och är orolig att det inte ska vara rätt. Sköterskan sa att det var för att han inte satt still så att hon kladdade till det lite.

Tänk om tejpen inte sitter rätt så att ärret blir fult. Finns det risk för det?? Känns så hemskt om han ska ha ett fult ärr i pannan alltid.

• Svar på tråden Sonen trillade på dagis och fick ett jack i pannan!
  • AnneSophie

Sköterskan har säkerligen gjort ett bra jobb. Det ser ju kladdig ut med blod och jack blir ju gärna lite svullna i början, och speciellt när man sytt.
    Om man syr så brukar det ju bli ett ärr, men ärret bleknar med tiden. Det är inte hela världen.

Om man väntar tillräckligt länge så får allt en mening.
  • listo

Barn har bra läkkött, om det inte var värre än att det räckte med tejp så är det nog inte någon jätterisk för ett fult ärr
    Och med största sannolikhet är sköterskan bra på sitt jobb, försök våga lita på det.

• ebben

då det gått ett tag kan du få massor m pengar om du har en försäkring! vet en kvinna vars son fick ett jack i hakan.det SYNTES knappt-hon fick 11000 kr för det! sen hade han ett annat jack i pannan o det fick de 7000 kr för tror jag det var!
    men det får man ta kort på sedan o skicka in.

Det läker säkert bra! kommer nog inte synas alls eller inte mycket! barns skinn ÄR bra på läka.

• KarJac

Min fick också ett jack i pannan efter att ha slagit i ett träräcke på dagis. Han blev sydd med tre stygn under narkos. Detta var för 2 år sedan, idag syns ingenting av ärret, bara lite lite ljusare!

.::Draco dormiens nunquam titillandus::.
  • fritzie76

Vi får försöka ta lite med vatten sen så att blodet försvinner. Det är tror att det är rätt gjort men jag tänkte att sonen rör på tejpen så att den släpper. Kan den det?

• mludvigs

Ärr blir det ju alltid men de bleknar med tiden och dessutom brukar ju barn bara tycka det är häftigt med ärr.

Har de dessutom 'bara' tejpat jacket så kan det inte ha varit väldigt stort.

Min son spräckte ögonbrynet för ett halvår sen (var då 1,5 år) och det jacket tejpades bara och ärret syns i stort sett inte alls nu.

Han ramlöade även tidigt i höstas ute på asfalten och en liten sten kilades fast i pannan - det är nu ett litet rött märke.

Inte ska du oroa dig!

Svar på tråden Sonen trillade på dagis och fick ett jack i pannan!