• Marty1980

Smycke med barnets namn

Någon som har något bra tips på fina smycken med barnets namn på? Har sett ett superfint hänge till halsband som liknar en ring som man sedan graverar in barnens namn. Vet dock inte vilket märke det är...men det var dyrt!

• Svar på tråden Smycke med barnets namn
  • annikaloppan

Gå till en smyckeaffär och fråga de. De kan hjälpa dig

Jag funderar på att köpa en guldring och gravera in min sons namn i, och om syskon kommer, så även deras namn.

◊ William 05.10.15 ◊
  • Marty1980

Aphjärnan: Det var det i guld jag har sett....jätte fint men det kostar hur mycket som helst.
    Jag hade tänkt att jag skulle ha det själv och precis som annikaloppan gravera in Olles namn nu och sedan om det kommer fler barn även deras namn.

• Aphjärnan

Ja det e mycket pengar men jag tänker att det varar ju livet ut och hur många grejor kan man säga det om...
    Jag fick den stora varianten på bb av tjejens pappa och sen gav vi det lilla till henne i doppresent.
    Det finns plats att gravera mer fast vi har sagt att vi ska bara ha 1 barn men man vet ju aldrig....

• Februarii

Åh, en family från Hand måste jag ha! Vart kan man hitta priset? Om du ursäkta att jag pillar in en fråga, ts?

• Februarii

Åh, det var ju inte billigt precis.  Kan man lägga på namn efterhand?

• Marty1980

Februarii: Klart att alla får ställa frågor...

Aphjärnan: De är som sagt superfina...vad är den stora och lilla varianten...är lite trög kanske

• Marty1980

Någon som har fler förslag?

• bellisa

Jag tycker namnbrickorna som finns här är väldigt fina - www.gobbit.se/ - kostar 200:- med kulkedja. Köpte en sån till min sambo till farsdag med vår dotters namn. Det verkar dock vara lång väntetid nu.

• Aphjärnan

Marty1980:Ja det är själva storleken på ringen som är skillnad.
    Den stora gör man gärna i storlek så den passar till fingret oxå-den kan bäras så om man vill istället för om halsen.

Den lilla är ungefär hälften så stor.

Det finns en katalog med bara Family - alltså inte den som man kan se på hemsidan. Be dom skicka en till dig om du är intresserad.

Jag skulle gärna se att tjejens pappa oxå hade samma i en svart läderrem-tyvärr vägrar han.Nåt mer smycke än vigselringen går han inte med på den tråkmånsen:)

• Marty1980

Aphjärnan: Min sambo vill inte ens bära en vigsel eller förlovningsring....men jag ska skicka efter en sådan katalog så får jag väl fjäska lite för sambon.

• smulan 75

Vet ej sidan på nätet o sonen fick Lyckopenningen(SRF)(silver)av sin moster med sitt namn ingraverat o födelsedatum på baksidan kosta 440:- om jag minns rätt har funnits länge för jag har ett likadant fast mindre o i guld o det är 31 år gammalt nu SRF=synskadas riks förbund (gåvotradition sen 1912) perfekt till dop,konfirmation,student mm

Svar på tråden Smycke med barnets namn