• Fruochmamma

Svart spälsäng?

"Kan" man ha en svartlackerad spjälsäng eller är det vit som är att föredra?

Min mamma tyckte att den bör vara så ljus som möjligt med tanke på att vi faktiskt bor i ett land där det är relativt mörkt en större del av året.

• Svar på tråden Svart spälsäng?
  • sofialisa

vi har en svart spjälsäng och den är super cooool...

äsch bara för att vi bor i ett relativt mörktland så behöver man juh ha fula möbler för det ..*ler*

• Lovan

SJÄLVKLART kan man ha en mörk spjälsäng! Vi laserade våran spjälsäng o skötbord i körsbär som ju är tämligen mörkt, o det går ju att lasera svart om man inte vill lacka den.
    Men som sagt - SJÄLVKLART kan man ha en mörk färg på en spjälsäng. Man får väl ha ljusa färger på väggarna istället då.

Ett till mirakel på väg! Bf 26/4-07
  • mammatotoo

Svart är ju så läckert!!
    När svärfar undrade vad jag ville ha för färg på barnstolen som han snickrat, så sa jag just SVART!
    Tror du han lackade den svart??? -NEJ, den blev vit!
    *suck*

• Lovan

Vi fick "ärva" svärmors gamla växasäng som hennes pappa (makens morfar) snickrade ihop åt svärmors syster när hon var liten. Vi frågade om vi fick måla om den, och det fick vi (den var vit och JÄTTESLITEN) så vi satte igång att slipa ner den gamla färgen. Vi hade en idé om att göra den svart o få flammor påmålade av en arbetskamrat till maken (som är überduktig på att göra flames). Men när svärmor råkade höra våra planer blev det TVÄRSTOPP! Så det fick tyvärr bli så att om vi ville ha sängen fick vi ändra våra planer. Nu står sängen i sonens rum, och den är Dalablå. Visst - det blev väl fint o så, men svart hade varit häftigt! Det är jag säker på att sonen hade tyckt oxå eftersom han ÄLSKAR allt sånt där. Men vad gör man inte för en gratis växasäng?

Ett till mirakel på väg! Bf 26/4-07
  • Fruochmamma

Åhh vilken tur - tack :)

Vårat nuvarande "bibliotek" blir barnrunm och jag vill verkligen att det massiva trägolvet blir vitt och att sedan ställa in en svartlackerad spjälsäng blir nog jätte fint.

Svar på tråden Svart spälsäng?