• Anonym (fattig)

Slutlön från jobb..............

Jag har en fråga!!!!

Jag har sagt upp mig från min tjänst i januari -07 med omedelbar verkan.
    Är det nån som vet när får man ut sin slutlön??
    undrande......

• Svar på tråden Slutlön från jobb..............
  • Visma

Beror på hur din lön ser ut. Har du en månads innestående lön eller lön samma månad som du jobbar?

• Anonym (fattig)

Jag har månadslön men undrar om jag får ut min innestående semesterlön som jag arbetat ihop under förra året f.o.m augusti.

• Visma

semesterperioden brukar vara från 1 april till sista mars... så dom dagarna ska du få ut.. Du har alltså inarbetade semesterdagar från 1 april till januari att få ut.. Du borde få pengarna i februari, men är det så att du har en innestående lön så kan du få vänta på semesterpengarna till mars...

• Anonym (fattig)

Tack för svaret, jag har ingen inestående lön att få ut, bara semesterlön. Hoppas det kommer snart.

• Visma

Om du jobbar heltid så jobbar du ihop lite mer än 2 dagar semester per månad så du borde få ut ungefär 20 dagar. Du borde få dom nu i februari. Så gör iallafall jag med lönerna, om nån slutar i januari så får dom sista lönen i januari o semesterlönen i februari.

• Anonym (fattig)

Visma:
    Oki, jag har varit sjukskriven fom 7 december-15 januari. Sen hade jag 4 dar semester o sen sa jag upp mig med omedelbar verkan. Jag har jobbat 75% så lite borde jag väl få för förra året

• Visma

Jo lite borde du få... Du kan ju alltid ringa o höra efter om du är nyfiken...

Hoppas du får massor med pengar!

• Cat3

Jag tror att det finns skrivet i ditt kollektivavtal (om det finns sådant) hur länge arbetsgivaren får vänta med att betala ut innestående lön. Jag är med i Metall och jag har för mig att jag har läst att det är max två veckor i det avtalet..

Svar på tråden Slutlön från jobb..............