Slutlön från jobb..............
Jag har en fråga!!!!
Jag har sagt upp mig från min tjänst i januari -07 med omedelbar verkan.
Är det nån som vet när får man ut sin slutlön??
undrande......
Jag har en fråga!!!!
Jag har sagt upp mig från min tjänst i januari -07 med omedelbar verkan.
Är det nån som vet när får man ut sin slutlön??
undrande......
Beror på hur din lön ser ut. Har du en månads innestående lön eller lön samma månad som du jobbar?
Jag har månadslön men undrar om jag får ut min innestående semesterlön som jag arbetat ihop under förra året f.o.m augusti.
semesterperioden brukar vara från 1 april till sista mars... så dom dagarna ska du få ut.. Du har alltså inarbetade semesterdagar från 1 april till januari att få ut.. Du borde få pengarna i februari, men är det så att du har en innestående lön så kan du få vänta på semesterpengarna till mars...
Tack för svaret, jag har ingen inestående lön att få ut, bara semesterlön. Hoppas det kommer snart.
Om du jobbar heltid så jobbar du ihop lite mer än 2 dagar semester per månad så du borde få ut ungefär 20 dagar. Du borde få dom nu i februari. Så gör iallafall jag med lönerna, om nån slutar i januari så får dom sista lönen i januari o semesterlönen i februari.
Visma:
Oki, jag har varit sjukskriven fom 7 december-15 januari. Sen hade jag 4 dar semester o sen sa jag upp mig med omedelbar verkan. Jag har jobbat 75% så lite borde jag väl få för förra året
Jo lite borde du få... Du kan ju alltid ringa o höra efter om du är nyfiken...
Hoppas du får massor med pengar!
Jag tror att det finns skrivet i ditt kollektivavtal (om det finns sådant) hur länge arbetsgivaren får vänta med att betala ut innestående lön. Jag är med i Metall och jag har för mig att jag har läst att det är max två veckor i det avtalet..