• JennyOEmilia

Bästa huvudkudden!!!???

Är ute efter en skön och bra huvudkudde.

Köpte en Tempurkudde, comfortpillow i somras. Men jag är väldigt missnöjd med den. Den är ju stenhård!

Jag sover på den varje natt men jag vänjer mig aldrig.

Så nu vill jag ha tips på SKÖNA huvudkuddar!

• Svar på tråden Bästa huvudkudden!!!???
  • JennyOEmilia

Ingen som har en riktigt skön huvudkudde?

• jassikan

Sorry... Jag har en tempur, väldigt nöjd
    Lurade *ler* även sambon att köpa en, han är också nöjd. Men han har en som är lite mjukare än min.

• JennyOEmilia

Har du samma sort som mig då? Den är verkligen jättehård och jag har ont i hela kroppen när jag vaknar.

• jassikan

Nej, vi har inte comfortpillow. Jag har en Tempur Original Large och sambon har en Tempur Original Medium.
    Jag provade hela sortimentet innan jag valde, och original kändes bäst.
    När jag valde kudde sa säljaren att det var viktigt att prova kudden i en säng som påminde så mycket som möjligt om ens egen säng, eftersom de är olika hårda etc.

Jag ville ha mycket stöd för huvudet. Men visst känns de hårda i början, ovant. Men jag vande mig inom några dagar eller något sånt.
    Sambon vill inte ha lika stadigt stöd så han valde en lägre variant.
    Provade också Hästens anatomiska kudde, men det var inget för mig. Mjuk och mysig var den visserligen, men gav mig inget stöd oavsett vilken kärna jag la i.

Eftersom du inte vant dig efter över ett halvår så är kudden uppenbarligen fel för dig, så lång tid ska det ju inte ta.

• JennyOEmilia

Usch, känns så tråkigt att ha slängt ut över 1000 kr på en kudde man inte gillar.

• Alle

Vi har Tempur Original båda två, OCH även nån annan sorts kudde, mjuk men med en del som man kan öka och minska stoppningen i..
    Men Tempuren är överlägset bäst, särskilt tillsammans med våra Tempur bäddmadrasser

Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
Svar på tråden Bästa huvudkudden!!!???