• maria83

Sköldpaddor

någon som vet om sköldpaddor ska ha släckt på natten? =)

• Svar på tråden Sköldpaddor
  • maria83

alltså jag har inte riktigt förstått det där men antar vatten? dom är alltså i vatten fast då med ett landställe i =) så då är dom vattensköldpaddor eller? *dum och nybörjare*

• giz den allsmäktige

fråga på www.zoopet.se
    eller ring djuraffären och fråga men då mamma hade turtels i vatten så släkte hon på nätterna å dom levde å växte till enorm stl länge

jag bad aldrig om att bli troll....... men om svansen passar sååååå
  • Diwa

har du köpt dem på en djuraffär är de skyldiga att ge dig information om det djur du köpt

har du terrarie med landdel?

köpte du akvarie och sköldpadda i samma affär är det säkert rätt för din sköldis...

lampan ska vara släckt på natten iaf(finns inga djur som vill ha tänt dygnet runt oavsett)
    men det finns djur som inte ska ha lysramp

I'm a Bitch, I'm a Mother, I'm A Child and much Other *asg*
  • maria83

har ett akvarium med landdel, och ja, dom är köpta på djuraffär. dom informerade om det mesta men just det sa dom inget om + att vi glömde totalt at fråga. det är bebissköldpaddor och det akvarium och sånt vi har ska vara rätt, hoppas jag då. för det var dom som sa att vi skulle ta det =) och sen då givetvis byta till större då dom växer och så =)

• Diwa

då är det rätt miljö för din sköldis iaf...

Och lampan stänger man av på nätterna (12 timmar är nog lagomt)

I'm a Bitch, I'm a Mother, I'm A Child and much Other *asg*
  • maria83

okej. vi har kört så men blev osäkra =) haft dom i fyra dagar! men då fortsätter vi med det iaf =)

Svar på tråden Sköldpaddor