• smarran

Orbitrek Platinum

Jag har köpt en såndär Orbitrek Platinum på TVshop.
    Någon som har erfarenhet av denna? Är den bra, stabil, använder ni den mycket? Jag får min om 3 veckor så jag vet inte så mycket än. Hoppas dock att jag ska kunna stå och trampa på den några gånger i veckan utan att behöva gå ut i mörkret själv på kvällarna.
    Vad har ni för erfarenheter av den?

• Svar på tråden Orbitrek Platinum
  • Playing the angel

Puffar.. också riktigt sugen på en orbi och den på tvshop ligger ju i en trevlig prisklass också

Si vis amari, ama.
  • Ramla

Jag har iofs inte en Orbitrek. Men vi har en ungefär likadan crosstrainer från Teamsportia och den är mycket stabil, tyst och det känns bra att stå och trampa.

Jag känner ingen som har en orbitrek från TV-shop. Vi tänkte först köpa därifrån. Men jag är en sådan som vill gärna känna, testa och se varan direkt och med tanke på om något skulle gå sönder, så är det nog lättare att gå tillbaka till butiken.

Vi har haft våran snart i 2 månader och jag trampar 5 dgr/veckan 30 min, olika intervaller.

Kika på denna sida: www.teamsportia.se/t/Products____141.aspx&vm=0&dhj=31&search=1

• Playing the angel

Ramla- Vilken är det du har?

Jag har också varit och prövat dem på Team Sportia, men tyckte att de var så otroligt stora och klumpiga. Antar att de kanske är mera stabila och alldeles säkert bättre, men tror att jag skulle nöja mig med den billiga på tvshop om den fungerar något så när och inte låter så grannarna inte kan vara i sin lägenhet . Så ni som har den från tvshop, är de ok??

Si vis amari, ama.
  • Ramla

Playing the angel.........Vi har: Extreme Fit CT 405.........Vad jag hört så ska den väl inte vara större än den på TV-shop. Den tar inte mycket plats, vi har den precis bakom sängen. Den känns mycket stabil.

Vi fick våran för 1595 kr eftersom det var den sista demo ex. i butiken......Glad

• VeraCB

Jag har en Orbitrek Platinum !
    Jag tycker att den är bra, men jag är SÅ dålig på att använda den!
    Blev lite sur när de på tv står och trampar i en havtimma medan de ler, jag höll på att dö efter tre miuter.
    Nu har jg bara använt den typ fyra gånger på ett halvår (plus några månader...)men den är utmärkt att hänga handdukar på!!!
    Dn är säkert jättebra för någon som har diciplin nog att använda den.

I've got a 24-lane highway going straight thru my head
  • Ramla

Det är jätte jobbigt i början att trampa....jag orkade knappt 10 min på 1:an.....helt färdig blev man. Men jag utökade varje vecka och nu kör jag 30 min 5 gånger i veckan i olika intervaller, mest på 3:an, ej under 3. Jag blir andfådd och svett och det ska väl vara bra, säger de som vet......Flört Men jag står inte och ler och tycker att det är jätte skoj varje gång....Fundersam

Jag har min mp3 när jag trampar med bra musik och då går dessa 30 min fort.

• Playing the angel

Härligt att höra. Nu har jag faktiskt också beställt en. Hoppas det ska gå bra, behöver verkligen få upp konditionen och det är ju perfekt när det inte är läge att promendera/springa utomhus Hoppas man nu blir nöjd och har diciplin nog att använda den!!

Si vis amari, ama.
Svar på tråden Orbitrek Platinum