Hur sover ni? Vilken sovställning är skönast?
Själv sover jag på sidan och måste ha en kudde mellan knäna för att sova. Vänder på mig gör jag mycket!
Själv sover jag på sidan och måste ha en kudde mellan knäna för att sova. Vänder på mig gör jag mycket!
ja det undrar jag med.......kan inte sova på mage (gör ont i magen) och ligger jag på sidan får jag dödens ont i höfterna...... så jag snurrar som en torktumlare hela natten.
Jag har två kuddar på var sida om mig (4 st sammanlagt), så slipper jag ta med mig kudden när jag vänder mig. En att ha mellan benen, och en att "krama om" för att ligga lite rakare. Det bästa av allt är att känna de andra två bakom ryggen med. Så då kan jag även luta mig lite mot dem med.
JAg blir så förbaskat varm också! Vänder jag inte på mig för att det är obekvämt så är det för att jag tycker det är varmt.
Tycker synd om min sambo som ligger bredvid en "torktumlare"
sover på mage
Sover? Det var ett tag sen, allt är så obekvämt och det gör ont så fort jag rör mig. Jag får nog sova när han tittat ut
Jag sover på rygg (som vanligt oftast) eller på vänster sida och ibland har jag en extra kudde vid knäna för jag har hört att det ska vara bra.. Men jag har inga problem med sovställning än alla fall men min mage är inte så stor.
Jag är också sjukt varm. Har tagit bort duntäcket, och sover i bara lakarn.
Som tur är så har min sambo vant sig vid att jag bökar runt på natten
Jag sover oftast på ena sidan... brukar försöka byta sida ibland, men det håller bara ett tag, sedan protesterar bäbisen!
Sover å sover, förresten... men försöker i alla fall! :)
karmasus: jag har iofs precis gått in i 3:e tri, men jag sover precis som du: på sidan med en kudde mellan benen.
Jag har två tjocka täcken under mig, ligger på ett sidenlakan, har ganska tunt täcke på mig. Ligger på väster sida, med lagom mycket täcke mellan benen. Fötterna utanför och en kudde att lägga högerarmen på - jätteskönt! Jag har haft ganska mycket foglossning i min andra graviditet och jag har börjat få igen och då är det bra att ligga mjukt, därav täckena. Sidenlakanet är för att det inte ska göra ont att vända sig i sängen, man liksom glider när man vänder sig.