• Litheo

Gucci väska, värd hur mycket?

Hej!
    Jag behöver eran hjälp:

Det är så att jag har en väska som är från min mormor och det är en
    Gucci väska i ormskinn som är köpt för ca 600:- då på 70-80-talet. Den
    är helt oanvänd och är alltså i nyskick. Det finns inga lappar i väskan
    men på dragkedjan står det ameiko om det kan vara till någon hjälp. Hon
    är död så jag kan inte fråga henne om mer detaljer tyvärr.

Två bilder finns i mitt galleri.

Någon som har en susning på vad den kan vara värd?

• Svar på tråden Gucci väska, värd hur mycket?
  • Yummie

Hmm...vad jag vet så bör det finnas serienr i Gucciväskor. De äldre bör också ha det. Det ska finnas en slags läderlapp med texten made in italy o på baksidan av lappen ett serienr. Jag är inte helt hundra, men har för mig att jag läste det någonstans.
    De äldre Dior vintage väskorna hade dock inga serienr på 70-80 talet.

• Poena

Värdet handlar mycket om ifall modellen är inne för tillfället och därav eftertraktad. Just ormskinnsväskor av den modellen är inte särskilt poppis nu så jag tror inte man kan få ut några större summor. Finns kvitto, dustbag el likn?

- Min blogg om skönhet & mode - www.familjeliv.se/Bloggar-1-12/b23122.html
  • Litheo

Nej har ingenting. Det är efter min mormor som dog -86 o sedan har den legat i mammas förråd o har inga papper eller någonting alls. Inga lappar i den heller.

• izadora

För att kolla priser så titta på ebay.com Den amerikansa versionen. Där kan man finna en del gamla saker som väskor och få ett hum om väskans värde.
    Googlade lite och det verkar som att det ska finnas serienummer i alla väskor.

• Jessie Foxx

Hej!!!

Är en väldigt väskintresserad tjej som ofta söker runt efter riktiga väskfynd :)

efter min erfarenhet så tror jag inte du kan få mer än MAX 800:- för din väska om du säljer den antingen på tradera eller ebay. Men vem vet, du kanske har tur med ;)

Min dröm är Din nu...
  • Litheo

800:- för en äkta GUCCI som är som sprillans? Låter lite tycker jag....

• Litheo

Mammas arb. kamrat vill köpa den för 2000:- men det tyckte vi var alldeles för lite. Har mailat till gucci o skickat bilder o får se vad de säger. Tack för era svar iallaf

• ellis84

Jag tycker oxå det låter lite, det finns ju riktiga samlare som skulle batala mycket för väskan.

• Maria32

Åh va spännande. Väskan var ju snygg!
    Skriv sen vad den är värd!

• Indianica

Kikade på Tradera och Gucciväskor som inte är så mkt använda, men moderna, går för runt 800 kr. Jag skulle absolut inte betalat 2000 för din väska eller mer, så hade jag varit i dina skor hade jag blivit överlycklig. Ok, den är oanvänd, men inte det minsta "inne", personligen tyckte jag iofs inte alls om den så jag är nog inte objektiv?

• Tiger Af Lilja

Men väskan är ju kult från 60 talet så ja men förstås finns inga kvitton eller serienr så kan det bli svårt att sälja den för hur mycket som helst! men den va snygg..

• Alicia05sMamma

Skit snygg, men tror oxå det blir svårt att få lite för den om ni inte har ngt som bevisar att den är äkta.

(¯`°?.¸ ღ Mammas lilla hjärtegryn ♥ ♥ ♥ Alicia ღ ¸.?°´¯)
  • Eliva

Beror helt på modellen! Det går "mode" även i vintage väskor. "Rätt" modell kan gå för mycket.
    Du bör helt klart lista på ebay, tradera får man aldrig rätt värde för bland alla replikor. Men allra först bör du nog se till att få den verifierad så att du kan intyga 110% att den är äkta. Det kommer köparna efterfråga på ebay.

kjeck.kmedia.se - Kontrollera din vara innan bud/köp!
Svar på tråden Gucci väska, värd hur mycket?