• Ruggugglan

Min dotter har fått "randiga" naglar? Vitaminbrist?

Min dotter är 14månader och har fått "randiga" naglar och det ser ut som att det "lossnar" från mitten av dom. Vitamin brist? Hon har varit sjuk (kawasakis sjukdom) och under den tiden fick hon inte ad dropparna eftersom hon inte fick i sig ngt. Sedan dess har hon fått Ad dropparna men det med naglarna har kommit nu nyligen.

Hon går på Trombyl (blodförtunnande). Funderar på om det kan vara medicinen som är bov i dramat? Har hört att om man får randiga naglar eller vita fläckar så har man B-vitamin brist? Ngn som vet om detta stämmer?

Blev lite lulligt nu, men det jag vill komma fram till är:
    randiga naglar- Vitaminbrist?

/Sandra.

• Svar på tråden Min dotter har fått "randiga" naglar? Vitaminbrist?
  • Tjimtjom

Har för mig att man kan få randiga naglar av kalciumbrist men ska inte säga säkert. Eftersom hon har varit sjuk o får medicin så kanske det hade varit bäst att ringa sjukvårdsupplysningen.

• Mowglie

randiga naglar brukar komma efter en kraftig sjukdom, det kan oxå vara ärfligt men dock inte komma så tidigt, men de kan helt enkelt bara vara så uttårkade och kommer säkert att återhämta sig, men kom ihåg att naglar växer ut och det kommer säkert ta en tid innan det växer bort. Om det inte försvinner, att du kan se att det blir som en utväxt alltså menar jag med det att det randiga på naglarna kommer ner mot mitten och ut mot den fria kanten så skulle jag uppsöka en hudläkare.
    Lycka till och hoppas att det snart försvinner.
    Kram

Svar på tråden Min dotter har fått "randiga" naglar? Vitaminbrist?