Min vän har fått cancer......
Har precis fått reda på att en rätt så nära vän har fått bröstcancer .
Har försökt att få tag på henne via telefon, men det var ingen hemma. Tänkte försöka ta kontakt med henne så fort som möjligt, så att hon vet att jag finns här för henne och att jag ställer upp för henne och stöttar henne, om hon känner att hon vill ha stöd och att hon orkar.
Saken är den att hon fick sitt cancerbesked precis innan jul, och att hon har op bort sitt ena bröst, och att hon nu väntar på svar om cancern har spridit sig eller ej.
Så eftersom hon har valt att inte berätta något, så känns det som om man tränger sig på en aning.
Hur hade ni gjort, hade ni tagit kontakt och försökt att stötta henne eller hade ni sett det som att eftersom hon har valt att inte berätta så hade ni låtit det vara?
Och vad säger man egentligen? Varför blir det alltid så när man kommer i en sådann här situation, att man inte vet riktigt vad man ska säga, och att man är rädd att säga eller göra fel? Eller spelar det ingen roll, huvudsaken är kanske inte exakt vad man säger, utan bara man visar att man finns där, eller?