• Karli

Ni som hade ett "enkelt" fel när ni väl undersökte er?!

Jag drar mej lite för att gå till Dr.
    Fast samtidigt vill jag ju veta vad som är galet eftersom jag inte blir gravid.

Ni som hade lite enklare "fel" vad var det ni hade!?
    Ni vet....t.e.x stopp i äggledare m.m. som är snabbt överstökat.
    Hur länge tog det sedan att bli gravid?

• Svar på tråden Ni som hade ett "enkelt" fel när ni väl undersökte er?!
  • onyx71

Man har inte hitta något fel på mig eller min sambo....vi har äntligen blivit med barn, efter 5 år av försök, vi har gjort ivf behandling, de lyckades på försök nr 3.

• sångbird

Vi fick svar på utredningen att vi var oförklarligt barnlösa den 12 dec 2006, tre veckor senare fick jag plus på stickan. Vet ej varför det hände just då men tror det hade med tiden att göra, för 25% tar det över ett och ett halvt år innan det tar sig (för oss tog det 20månader)
    Lycka till!!!

• Bliglin

Skicka sambon till Dr istället då. Det kan ju vara hans spermier som är för få eller slöa...
    Så är det i vårt fall, fast vi drog på utredning i 3 år innan vi kom iväg till Dr. Och sedan utreddes jag först... så för oss tog det precis 3,5 år innan vi fick reda på "felet"... och det via ett eftersamlagstest då bara en enda spermie hittades, och den var död .

Vad jag vill säga med detta är: Boka tid för utredning, ju förr desto bättre! Risken är stor att du ångrar dig sedan om du/ni skjuter på det ytterligare för att sedan upptäcka ett fel som ni hade kunnat komma förbi med behandling.

Lycka till!

• Emmiez

Vårat problem är bara att jag inte har någon äl, nu har jag ätit tabletter för att få äl, äntligen på tredje omgången fick jag äl nu väntar jag på att få ett plus också
    Vi har försökt i lite mer än 4 år.

• Emmiez

tack karli:
    Lycka till till er!

• Honeyflowers
    TS: Hmm undra hur du menar med snabbt överstökat??
    När ska VI få det berömda plusset?
  • Mysak

stopp i äggledarna är väl inte snabbt överstökat, oftast kan man inte göra något åt det, har man stopp i båda så är det bara IVF som gäller.

Svar på tråden Ni som hade ett "enkelt" fel när ni väl undersökte er?!