• Petrah

Har du barn över 5 år som dreglar eller vet du nån???

Detta är lite pinsamt tycker jag fast ändå inte
    min son är 5 år och dreglar än, tro det eller ej, det är inte lite heller. alla påpekar detta jämt och vi har gjort tandundersökningar, kollat polyper, röntgen, öron näsa hals, filmat när han pratar o äter osv..... men ingen har hittat nått fel. nu äter han tabletter som minskar salivflödet. Läkarna har aldrig hört talas om att nån i denna ålder dreglar så när dom pratar fram för allt.
    nån som vet???????????????????????????? 
    jag tänker mer när han börjar förskolan o ska sitta i bänken o dregla

• Svar på tråden Har du barn över 5 år som dreglar eller vet du nån???
  • anne h

Har han munnen öppen mycket?

/anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • Petrah

jo iofs. han tjatar ju konstant heeeeeeeeeela tiden så den glappar ju en del men det är ju inte så att den är öppen så där så den är "öppen" så läppen hänger om du förstår hahaha....

• anne h

det räcker att munnen är öppen liiiite.. så blir det svårare att svälja..

Vad säger han själv om detta att han dreglar?
    Jag vet barn som fått gomplatta pga detta.

• Petrah

jasså!!! nä, han är väl så van vid det så han störs inte av det. men däremot vi som torkar som efter en saint bernards hund.och det sprutar ju när han pratar så det är ju lite jobbigt.
    vaddå för gomplatta, har jag aldrig fått som förslag, vet du nån som dreglar som är äldre??

• siamesen

finns en patch ocksa som drar ner flödet.

• anne h
    siamesen skrev 2007-02-12 16:54:42 följande:
    finns en patch ocksa som drar ner flödet.
    vad är det?
    Mina ungars syssling dreglade jättemycket, även när han började skolan, liksom min brorson gjorde, men han gjorde det inte fullt lika länge.
  • siamesen

ett plaster ungefär som när man ska sluta röka. Vet dock inte namnet pa den iom att jag inte bor i Sverige.

• cicci85

min kusin dreglade mycket men när hon va 5-6 år opererade hon nåt i halsen, nån enkel operation, och slutade dregla.

• Petrah

och men när slutade dom att dregla då?? tänk så dreglar dom jämt, hela livet??
    och finns sånt plåster i Sverige tro???

• Miramis 1980

Nej, min 5åring dregglar inte, inte heller min 4 åring, och inte 2åringen heller...Men 5mån sonen gör det...

It´s the smells you får take...
  • Petrah

ok, var för operation?? för dom pratade om det för nått år sen men att det inte va aktuellt då för vi skulle vänta o se.

• Petrah

ja det gör min 9 månaders med, vem vet om jag har 5 år framför mig med han oxå :(

• 1977

min 2 åring dregglar jättemycket och när jag pratade med mormor om det så sa hon att morfar dregglade så mycket som barn att böckerna blev blöta i skolan...
    så jag har väll flera år av dregglande att se fram emot!!

• Petrah

Hahaha....förlåt att jag skrattar, min sons böcker är redan dyngblöta. det är helt otroligt. Va fan gör man??? jag får väl sitta med trasan under munnen på han tills han är 15

Svar på tråden Har du barn över 5 år som dreglar eller vet du nån???