• 747

Från en syster i islam: Be för att allah skall förinta alla kuffar / Diskussion angående muslimsk rasism

Angående ordet "kuffar"

Vad är en kuffar? Om du som läser det här inte bekänner dig till islam så är du enligt muslimer en kuffar (otrogen) Helt enkelt är du INTE muslim så är just du en kuffar.

Jag citerar här stycken ur ett brev som är skrivet av en ?syster? i islam och riktad till andra muslimska kvinnor. Detta brev riktar ett stort hat mot de som inte är muslimer. Texten visar en uppenbar rasism mot ickemuslimer, som toppas med en önskan att förinta alla de som inte är muslimer.

Muslimer ?tvingas? leva under kuffar:

?Kära systrar, en liten påminnelse till oss alla och främst till mig själv, nu när vi lever under speciella omständigheter i en tid där muslimer tvingas att leva under kuffar, frivilligt eller ofrivilligt. Allah (SWT) vet bäst. Och det finns ingen islamisk stat som vi kan söka hjälp och skydd hos och vi muslimer börjar rycka på axlarna och börjar kanske att tänka mest på oss själva och ursäktar oss med: ?Ja, men vad ska man göra då??¨

Det finns inga bra kuffar. Alla kuffar är av samma skrot och korn:

?För att återgå till kufr, vi vet alla att Allah (SWT) inte älskar kuffar, för de är mushrikuun och de tror inte på Allah (SWT) och de lever i ständig synd vare sig de är snälla eller inte, ärliga eller inte, osv. Det finns inga bra kuffar. Alla kuffar är av samma skrot och korn.?

Det minsta muslimer kan göra är att hata alla kuffar, i hjärtat, på riktigt:

?Det finns ingen större synd efter det att du hamnat i kufr. Hur gott de än gör i dunja, så syndar de. Och Allah (SWT) säger: ?O you who believe, do not take the Jews and the Christians as awliya?. They are awliya? of each other. Whoever among you puts the allegiance with them is certainly one of them.? [5:51] Det minsta vi kan göra när och om vi nu måste vara här och Allah (SWT) vet bäst våra hjärtan vad vi är här för, är att hata dem (kuffar) på rikigt, att göra vår niyyah till Allah (SWT) att vi hatar dem för de är Allahs fiender och för att de hatar oss och dödar våra bröder och systrar världen över. De förnedrar oss, hjärntvättar våra muslimska små underbara barn och försöker radera ut vår deen.?

Be för att allah skall förinta alla kuffar:

?En annan sak som är mycket viktigt är du?aa. Vi kan kliva upp en och annan natt (i vårt liv om inte annat) tex en halvtimme innan fajr. Kanske är det värt mycket hos Allah (SWT). Då kan vi få våra synder förlåtna Insha?Allah och be att Allah (SWT) ska förinta kuffar, straffa dem genom deras egna händer, vägleda dem som söker sanningen?

Hela texten kan ni läsa här:

www.muslimer.com/bidrag/till_systrarna.htm

Texten är skriven av en muslimsk kvinna boendes i Sverige.

Texten är en alltigenom horribel och hatisk läsning. Varje hatiskt ord mot otrogna som denna kvinna skriver finns det dock stöd för i koranen.

Personligen så anser jag att muslimernas ord för otrogna ?kuffar? är ett ord som skall skrivas in i lagen mot hets mot folkgrupp.

Diskutera.

• Svar på tråden Från en syster i islam: Be för att allah skall förinta alla kuffar / Diskussion angående muslimsk rasism
  • marina81

det finns många andra än muslimer som har ord för de som inte tillhör deras grupp..vi zigenare kallar alla icke-zigenare för gadje, och särskilt positivt är det kanske inte..ska det också skrivas in i lagen mot HMF?? konstigt att det är bara muslimer jämt som ska anklagas för allt när massa andra gör samma saker..

it's a great big white world and we are drained of our colours
  • seham

jag läste något liknande från en kristen sekt.Idioter finns överallt.men om man är en riktig muslim så ska man respektera alla religioner.Så detta e bara bullshit.jag är själv muslim.

• 747

Marina81:

"det finns många andra än muslimer som har ord för de som inte tillhör deras grupp..vi zigenare kallar alla icke-zigenare för gadje, och särskilt positivt är det kanske inte..ska det också skrivas in i lagen mot HMF??!"

Änvender ni ordet "gadje" i samband med ordet hatar? Önskar ni att alla icke "gadje" skall förints likt denna muslimska kvinna önskar att alla icketroende muslimer - kuffar skall förintas, så ja då skall även det ordet skrivas in i lagen för hets mot folkgrupp.

Seham:

"jag läste någliknande från en kristen sekt.Idioter finns överallt."

Jasså det gjorde du?

Under MEDELTIDEN så propagerade den kristna världens ledare för korståg och förintande av islam. Den här kvinnan önskar livet ur alla ickemuslimer år 2006.

"men om man är en riktig muslim så ska man respektera alla religioner.Så detta e bara bullshit.jag är själv muslim."

Jasså du är sjäv en "riktig" muslim och du säger att detta bara är bullshit?

Det är inte riktigt så enkelt. Jag är själv en riktig kuffar och jag tycker att det är synnerligen obehagligt att en muslimsk "syster" sitter och propagerar för förintelse av mig och de som är mig kära.

• Nadia
    747 skrev 2007-02-13 00:27:32 följande:
    "Jasså du är sjäv en "riktig" muslim och du säger att detta bara är bullshit? Det är inte riktigt så enkelt. Jag är själv en riktig kuffar och jag tycker att det är synnerligen obehagligt att en muslimsk "syster" sitter och propagerar för förintelse av mig och de som är mig kära.
    Jag undrar vad ditt problem är 747? Om en muslim säger att det är b-shit, ska man inte tro på hennes ord då? men man ska istället tro på ditt ord? Jag tror mer på seham, som dessutom kan arabiska, kan du? ;) Kuffar betyder icketroende/otrogen.
  • Leeloo

Ja vad säger man. Hat föder hat, men frågan är, vem kom först? Hönan eller ägget? Vem hatade först?

****Qui tacet consentire videtur****
  • Leeloo

Är det bättre att bara hata tillbaka än att hata först?

****Qui tacet consentire videtur****
  • omamira

Självklart är brevet sjukt och hemskt och det är klart man känner det när man är en av kuffrana som texten handlar om. MEN det här är En kvinna som skrivit.
    Precis som Seham säger så är det bullshit och inte något som representerar alla muslimer eller islam.
    Jag är själv gift med en muslim och nu är m.a.o. halva min familj muslimer och utöver det har jag många vänner som är det. Har aldrig stött på någon med åsikter som de här.

Någon gång har jag stött på något hemskt på internet skrivet av en "muslim" men precis lika mycket hemskheter kan man hitta av "kristna" tex finns det kristna som anser att bara vita är bra folk och svarta m.m kommer från satan. Helt sjukt och fruktansvärda åsikter, men de allra flesta med normalt förstånd förstår att det inte handlar om kristendomen eller kristna människor precis lika lite som det här handlar om islam eller muslimer.

• Donia

"Texten är en alltigenom horribel och hatisk läsning"
    håller med!

"Varje hatiskt ord mot otrogna som denna kvinna skriver finns det dock stöd för i koranen."

nej, det finns ingen grund för det!! det är bara hennes åsikter. hon talar bara för sig själv.       

• seham

747:

men om du inte tror på Islam och hatar det så mycket,varför kallar du dej själv för ''en riktig kuffar.''
    jag läser oxå en massa skit på internet men inte tar jag åt mej för det.Man vet ju själv vad man är och vad man tror på.

Du däremot verkar ha så mycket hat i dej om muslimer så man kan ju nästan tro att du själv skrivit denna smörjan som står på TS,bara för att försöka bevisa för dej och andra hur dålig Islam är.
    Konstigt att fler och fler blir muslimer i världen om det e så kasst som du försöker det att framstå.
    Islam är en växande religion och vi blir bara fler och fler.Bla för att när man läser det du kopierat in i Ts så vill man ju veta mer och då kan man lära sej att SÅ är inte islam och då blir folk intresserade.Så fram med mer sånt så folk blir intresserade om hur fin vår religion är.

• seham

och angående muslimsk rasist så vill jag bara säga att så länge jag har varit medlem i FL så har jag aldrig sett en muslim startat en tråd om hur kass bla buddism,hinduism,judendomen eller kristendomen är.
    Det bevisar ju bara att vi acepterar andra religioner vilket du har svårt för.

Svar på tråden Från en syster i islam: Be för att allah skall förinta alla kuffar / Diskussion angående muslimsk rasism