• car

Tårtfyllning?

Vad brukar ni ha för fyllning i er tårta? Skulle va roligt att variera sig lite

• Svar på tråden Tårtfyllning?
  • Pikku Enkeli

Åt en tårta en gång som det var vit chokladmousse och hallonmousse i. Det var sagolikt gott.

[[Winners never quit. Quitters never win.]]
  • vilsen

Ett lager marsankräm och ett lager med en blandning av mosad banan, röd sylt (hallon el jordgubb) och vispgrädde. Oerhört originellt ...

• happy family

jag brukar ha passionsfruktsfromage på ett lager och marsankräm på det andra. det tycker jag blir gott.
    Eller så har jag chokladfromage på ett och marsankräm med en mosad banan i. om man vill ha choklad tårta.

denna krämen hade jag på choklad tårtan sist. den var jättegod. hittde receptet här på FL.

Kräm:
    1½ dl grädde
    2 msk smör
    200 gram vit blockchoklad

När kakan är i ugnen:
    Koka grädde och smör i 1 minut.
    Ta kastrullen från plattan. Häll ner grovt hackad vit choklad. Vispa (med vanlig handvisp) försiktigt till all choklad är smält.
    Ställ att svalna i rumstemperatur.
    När krämen svalnat ställ den i kylen och låt svalna helt.

När kakan är helt kall så ta ut krämen ur kylen, tag en visp (vanlig handvisp) och vispa

kraftigt till krämen blir lite vitare och fastare. Ju mer du vispar desto hårdare kräm. Vispar du lite blir krämen väldigt lättflytande - vispar du mycket blir den hård som tryffel. Krämen stelnar lite till när den vilat på kakan en stund - så vispa lagom. Häll över kakan.
    Riv skalet från 1 lime och strö över.
    Förvara i kylskåp i minst 1 timma innan den serveras.

• Vaniljmamman

Änlamos...
    vispad grädde kaksmulor och jordgubbssylt på ett lager , vaniljkräm på ett annat!

• Vaniljmamman

Änglamos skulle det stå

• Charlotta81

*Tjock Vaniljkräm med mossade bananer

*grädde med jordgubbssylt

*Tjock chokladpudding

Brukar jag använda mej utav.
    Lycka till med tårt bakandet:)

Svar på tråden Tårtfyllning?