• Anna79

Feber trots kåvepenin

Min son ,19 mån, fick örononflammation för två veckor sen. Efter en 5 dagars kur med kåvepenin fick han tillbaks inflammationen efter 2 dagar. Nu har han fått en 10 dagarskur och vi är inne på 3:e dagen. Igår + natten samt i eftermiddag har han haft ca 38,7 i feber.

Ska man få feber & vara så trött när man äter antibiotika? När vi ringde till läkarn sa han att det var väldigt vanligt med feber men jag känner mig ändå orolig. Kanske jag är nojig men mammahjärtat har lite molande värk

• Svar på tråden Feber trots kåvepenin
  • Långbenopluto

Han kanske behöver en annan pecillinsort?

Vi tänker sällan på vad vi har - Men alltid på vad vi saknar
  • Stora

Pencilinet behöver inte ta ner febern. Febern är ju också kroppens "försvar" mot infektionen så den kan man nog ha ett tag ändå.

• Prinsessan Zelda

konstigt att du bara fick en 5 dagars kur för öroninflammation. läkaren vi var hos sa att man alltid ska ta 10 dagars vid öroninflammation.

• Anna79

Han trodde väl det skulle räcka med 5 dagar men det gjorde det ju inte. När vi kom till andra läkarn sa han oxå att man ska ha 10 dagars.

Vi ska ringa på BVC imorrn & höra efter igen. Man vet ju inte riktigt när man vågar släppa han till dagis eftersom febern kan komma på eftermiddan och fram tills dess är superpigg...

• Etienne

Vår son hade också öroninflammation och åt kåvepenin, en hög dos. När han fick feber igen efter 4 dagars behandling ringde vi VC och då sade de att det inte ska vara så. Vi fick komma tillbaka för kontroll och läkaren skrev ut ett annat penicillin eftersom kåvepeninet inte bet på de bakterier som han hade. Med det nya penicillinet blev han snabbt bättre, det tog bara nån dag.

Jag hade ringt och stått på mig. Lycka till.

• Mollsan06

vår dotter har precis avslutat sin 5 dagars kur mot öroninflammation, vi skulle ge henne 10 ml morron o kväll i 5 dagar. Hade ni samma dos? Måtte hon inte bli sjuk igen.

• Etienne

Vår son åt också 10 ml kåvepenin morgon och kväll men det hjälpte inte. Fick sedan Spectramox vilket hjälpt.

Han har nu haft 3 öroninflammationer sen innan jul. Alla gånger har de börjat med Kåvepenin men har sedan fått byta för att han atingen fått feber innan kåvepenin-kuren var slut eller för att öroninflammationen kommit tillbaka några dar efter avslutad kåvepenin-kur.

Nästa gång ska vi kräva spectramox direkt för stackarn får ju lida onödigt mycket.

• Mickis74

Så har vi haft i flera veckor här...båda barnen och min man. Hög feber, trots pencillinkurer. Läkaren håller på o försöker forska i hur sjutton han ska hjälpa oss.

• Anna79

Idag ahr vi varit hos läkarn igen. Vi fick nytt penicillin, Spectramox. Öroninflammationen hade inte gått ner ngt så jag hoppas det vänder både med det & febern nu.

Svar på tråden Feber trots kåvepenin