tips på 80-tals kläder!!!
Halloj!! Ska på en fest i april, som ska vara 80-tals inspirerat,
så behöver alla tips på kläder,frisyr ja hela rubbet, smink oxå, står helt still i mitt huve alltså..
hoppas på mkt bra tips från er..
kram
Halloj!! Ska på en fest i april, som ska vara 80-tals inspirerat,
så behöver alla tips på kläder,frisyr ja hela rubbet, smink oxå, står helt still i mitt huve alltså..
hoppas på mkt bra tips från er..
kram
skrikiga färger på smink! ILLROSA läppstift!
Pannband
pudelfrisyr med mycket spray
tights
färgglada pumps
Kolla in Madonnas gamla look vet ja....
Neonrosa nagellack
Axelvaddar
Tights
Cerisrosa pumps
Stor örhängen.
Ett annat tips är ju att googla lite gamla bilder på tex Lili o Sussie.
Just det ja Yummie...AXELVADDAR...*hihihi*
80-tals bilder på Lena Ph kan ju ge lite inspiration också
Ja, axelvaddar vilka tider...hehe...
Titta på filmen "G som i gemenskap" så ser du hur man såg ut.
...eller "Girls just want to fun". En gammal klassiker med Sarah jessica parker & Shannen Doherty.
axelvaddar är ett MÅSTE.
Starkt rosa, eller pasteller.
Midjekorta kavajer var det i mitten av 80-talet. Vita jeans. Eller så går man in i närmsta affär. Tights eller för att inte tala om klassikern, skidbyxan. Kryddat med en storskjorta/stor t-shirt. Korta snäva kjolar. Stora örhängen. Gärna i plast. Blanka material var det mot slutet av detta decenium.
Madonnna som hon såg ut i Like a virgin.
Håret var permanentat och tuperat. Å på fötterna hade man pumps!
Här är mer om 80-tals modet
www.geocities.com/summerua/80tal/mode80.html
Tack snälla för era super bra tips!!!!!!!!!!!!!
kram, det kommer nog bli en rolig fest..
Det första jag tänker på är cerise och turkost och mintgrönt
När jag var på 80-talsfest för ett par år sedan hittade jag på second hnd ett par tighta svarta stentvätttade jeans med hög midja, och en svart stentvättad jeansjacka med axelvaddar och en sån liten ståkrage. Detta kombinerades med ett starkt cerise linne jag redan hade, illrosa läppstift och våfflat hår med pannband. Succé!
...har gått och funderat ända sen igår, vad hade jag för toppar då. Å nu slog det mig att t o m t-shirtarna hade axelvaddar. *s*
Snusnäsduk, var ett måste till jeansjackan (Bruce Springsteen) runt halsen eller som pannband, jag hade det ofta som "hårband". Sen hade man gärna alla kavajer eller jeansjackor uppvikta i armarna.
Läderjacka med fransar och cowboyboots, var det många som hade med. Å självklart var jeansen höga i midjan.
Själv festade jag länge i en svart klänning med krossad plysch så hade polokrage, med spetsstrumpor (svarta) och pumps. Skulle nog kunna ha det idag med faktiskt.
Hi hi,,ja just det ja...Uppvikta ärmar. Det envisades min morsa med att ha lååångt efter modet hade gått ur. Tror än idag faktiskt att hon lever lite kvar i 80-talet. Iaf när det gäller inredning...
Halloj!! Är det ngn som har ett bra tips vad man kan shoppa dessa kläder?
kram
Joggingoverall från TAKANO
myrorna kanske eller något längre?
pröva m att fråga någon i din bekanskapskretssom va ung på 80-talet om de har några kläder kvar, liggande i någon garderob!! Finns säkrt mssor som...
Håret är ju viktigt också!
Stor lugg givetvis och gärna permanent i håret (kanske du kan fixa med en locktång).