• Natalia82

Anpassar sig fostret sig efter mammans storlek?

Jag är väldigt kort och har hört att fostret/barnet anpassar sig efter mammans storlek medan det ligger i magen. Stämmer det?
    I så fall blir min bebis bara 2kg när den föds tänkte jag och då kanske det blir en lättare förlossning för mig! Har ganska smala höfter och är rädd för att inte kunna föda en 3kg bebis naturligt!
    Sedan vet jag ju inte om jag kommer att gå över tiden, det är ju ändå första barnet så jag skulle tro att det kommer att hända.

• Svar på tråden Anpassar sig fostret sig efter mammans storlek?
  • Mizzz

jag hade en omröstning ang vikt och barnets storlek.. det visade ingen större skillnad iaf..

Jag har en liten pojke i magen
  • zelda71

Nej det stämmer inte! Jag är själv 1,53 och min första tös vägde 3800 och min andra 4040. Så räkna inte med att få ett litet barn. 2kg är ju väldigt lite för ett nyfött barn att väga, du ska se att du fixar det, så oroa dig inte.

• Wallstone

Jag har fått en på 4,6. Han kom ut med ett plopp.

Run for your life
  • zockervadd

Jag fick veta när jag var gravid att våra ytre höftstorlekar inte har nån betydelse, det är inner måttet och det är sällan för litet!
    När jag väntade min dotter var jag rädd för att jag skulle vara för liten.. (jag är smal o ganska kort) o min faster har för litet bäcken..
    Men jag klarade det super! Hon vägde 4165g ingen liten bebis
    Lycka till!

• KarJac

Jag är 1.60 "lång" och båda mina barn har vägt över 4 kilo. Jag har inte breda höfter heller, men det har gått bra ändå .

.::Draco dormiens nunquam titillandus::.
  • Trinitario

Jag är jätte lång men fick en pytte bebis.

Satan skadar dig själv och personer i din omgivning!
  • Fru B

Huvudomfånget är ju det som är störst och spelar mest roll, inte vikten. Klart att det kan bli komplicerat om ett barn väger 6 kg men inom det normala är det nog ingen större skillnad, om barnet väger 2,5 eller 3,5 t ex.

• funderartjejen

Har flera jättesma kompisar (under 1,55 m) och dom verkar ha fatt normalstora babysar alla ihopa. Tror ocksa att det är innemattet som gäller och de stämmer inte 1:1 överrens med yttermattet.

//kram

Svar på tråden Anpassar sig fostret sig efter mammans storlek?