• TjEjLiGaN

Hur tvättar ni eran badrumsmatta?

Jag har en vit me gummiunderlag o vill inte förstöra underlaget. Nu behövdes den tvättas så jag la den i ljumet vatten i badkaret o gnuggade in den me tvål o sen sköljde av den o nu hänger den på duschdraperistången. Hur gör ni när ni ska tvätta den o även torka??

Mamma till en busunge
  • Svar på tråden Hur tvättar ni eran badrumsmatta?
  • strojes

på vår matta stod tvättråd 40 grader maskin så jag körde den i maskin. funkade bra. blev ren och fin. den fick häntorka som all annan tvätt på linan. körde dock ingen annan tvätt samtidigt som mattan i maskinen.

• krakel

Va tvygen att springa och glo om det va sånt vitt under på min och det va det...

Jag tvättar den i tvättmaskinen på 30 grader.. det står på den att man kan tvätta den så...går jättebra

• Yummie

I tvättmaskinen på 40 grader. Funkar utmärkt!

• Dreamsmiley

Jag har en sån här typ rya men badrums matta från Ikea, En vit med gummi under. Den slänger jag bara i tvätten med den adnra tvätten jag tvättar. Torkar jätte snappt och har aldrig tagit skada..

• Dreamsmiley

ursäkta stavningen...

• mallansprallan

Jag tvättar den tillsammans med handdukarna i 60 grader. Har tvättat den väldigt många gånger och den har inte tagit någon skada.

• Yummie

Torkar gör den i torkrummet. Hänger den ibland på ett varmt element hemma om den inte hinner torka i torkrummet.

• cissi77

Jag har badrumsmatta med gummiunderlag och jag har tvättat den i 40 grader massor av gånger och den är lika fin fortfarande efter flera år

• TjEjLiGaN

Tack för alla svar! Nästa gång får den snurra runt i t-maskinen

Mamma till en busunge
  • Linda1976
    Yummie skrev 2007-02-12 21:47:47 följande:
    I tvättmaskinen på 40 grader. Funkar utmärkt!
    samma här.
    A true lady never travels behind less than twelve cylinders.
  • Marie IE B

Vår badrumsmatta från Sealskin tvättas i 40 grader och får sedan plantorka. Blir som ny.

Svar på tråden Hur tvättar ni eran badrumsmatta?