• Kexchocklad

vart finns det gravid-vattengympa i sthlm????

Vart i Stockholms län finns det Gravid vattengympa eller gravid aerobic eller vad man kallar det?
    Har kolla på Worldclass och SATS ingen har någonting för dom med barn!

SNÄLLA finns det nån här ute som bor i stockholm som vet vart man ska vända sig SNÄLLA hör av ER?

• Svar på tråden vart finns det gravid-vattengympa i sthlm????
  • mina2barn

Hör med din barnmorska. När jag var gravid så hade de gravid vattengympa på Rosenlundssjukhus på södermalm som min BM tipsade om. De hade massa lappar om div olika träningsformer på sina anslagstavlor.

• mina2barn

Alltså anslagstavlorna på MVC.

• missteddy

nu bor jag i stockholm men där jag bor fick jag en remiss till vattengympa som lasntinget hade för gravida men då måste man ha bestvär på något sätt

• D S

Rosenlunds sjukhus skall ha vattengympa, vet inte i vilken regi, ring dit och fråga.

• Yllet77

Finns på vattenhuset i bromma oxå. Den verkar vara mycket billigare än de övriga oxå. Jag går där o det e kanon!!

• tanttessan

Herregud vad dyrt! 2.700:- för 10 gånger!!

I lilla Ö-vik där jag bor betalar vi 70:-/gång! Visserligen har vi lägre löneläge här också, men SÅ stor skillnad kan det ju inte vara!

Tant Tessan - 35-årig, lycklig blivande mamma
  • Yllet77

jag bet 750:- för 8 ggr på vattenhuset i bromma!

• Mirren

Går på vattengympa i Huddinge, på Huddingebadet. 300 kr för 6 ggr!

• marvor

Jag går på aquamama och är supernöjd. Det är en bm som leder passen, känns väldigt tryggt. Man kan fråga henne om saker man undrar över, samt om man får problem under passet har hon full koll på om det är normalt eller inte (typ sammandragningar). Vi får även träna på andningsteknik inför förlossningen, kan ju vara bra att kunna.

• Kexchocklad

Mirren
    Men är det verkligen Gravid Vattengympa i huddingebadet?

• Kexchocklad

Yllet77

Är det bra där? Har bokat in mej men då är det 9 gånger och 1000 kr kostar det?`

Vilka dagar går du?

• Mirren

Visst är det för gravida. Själv är jag i vecka 19 och är den som har minst mage... Kursledaren är barnmorska (Margareta) från Huddinge MVC. Enda nackdelen är att det kan vara lite kallt i vattnet, om man inte rör på sig på en stund.

• Yllet77

kexchoklad: Ja, tycker det e kanon! jag går på torsd kvällar kl 19. Så ikväll e det dags! Ser fram emot det, e sååå skönt.

• Kexchocklad

Mirren

Vart bokar man in sig där då?? och vad kostar det?

Svar på tråden vart finns det gravid-vattengympa i sthlm????