Någon med en Chrysler PT Cruiser?
Är på gång att shoppa ny bil, är supersugen på en chrysler pt cruiser och vill därför veta plus och minus med bilen. Är det ett bra begagnatköp?
Är på gång att shoppa ny bil, är supersugen på en chrysler pt cruiser och vill därför veta plus och minus med bilen. Är det ett bra begagnatköp?
Körde en sån drygt ett halvår när den precis ko till Sverige.
Nackdelar:
- Slööööö
- Svängradie som en lastbil, omöjligt att vända utan att backa.
- Kackig kvalitet på plastdelar och montering
- Odistinkt växellåda, som att peta i en låda skrot
- Dåligt utrymme för packning
- Oskönt baksäte
- Tror det var dålig sikt bakåt pga nån stolpe eller nått
Fördelar
+ Man satt rätt skönt har jag för mig
+ Bra sikt framåt iom hög position
+ Snygg om man gillar den
Den väckte väldigt mycket uppmärksamhet just då, inte samma nu gissar jag.
Vi benämnde den "skitbilen" (vi "gruppendlade" 8 mil om dagen)
Vi hade många bilar i klassen (saab, toyota x 3, volvo, opel x 2) och den var absolut sämst. näst sämst var en toyota som var svampig som fasen att köra. Vi avgjorde främst på körglädje och passagerarkomfort.
Bäst: Saab, tätt följd av volvo s60. opel helt ok, men rätt trist, toyota är säkert felfri med sjukt tråkig. pt:n inte alls kul.
Så... Jag skulle köpa
1) Bmw 1-serie
2) Saab 9-3
3) Volvo s60 (eller c30?)
4) audi eller annan VAG
saab:en var faktiskt sjukt kul att köra...
Just det, vill du ha en liten bil, kolla Mini Cooper S
byggd av BMW, som att köra gocart gissar jag!
Har kikat på mini cooper men den har för låg markgång och är lite väl liten.
Pt cruiser är tyvärr riktigt slö, snygg design men de sköt sig själva i foten i kvalitè och växellåda drivpaket och motor.
Okej, är den sååå slö? Jag var och testade en men tyckte inte den var seg... Snarare pigg och lättkörd.
Fler?
De har väl gjort en piggare motor till PT nu än den som såldes.. Sedan skiljer det också på lådorna. Automaterna är ju kända för att var riktigt trött. Fast den finns ju mer TURBO!
Okej, det kanske var pga att jag testade en 2,4 l motor som gjorde att jag inte tyckte den kändes slö .