• Akvamarin

Förskola Hägersten

Jag har precis blivit mamma till en ljuvlig liten kille. Känns ju helt galet att börja tänka på barnomsorg redan nu, men det är väl lika bra... Är det någon som har några tips på bra förskolor i Hägersten/Liljeholmen? Skulle gärna vilja veta om det även finns privata alternativ i området.

Någon som har lite tips?

• Svar på tråden Förskola Hägersten
  • Erika

Ring stadsdelsförvaltningen så skickar dom hem brochyrer till dig med alla alternativ som finns, både privata och komunala!

mvh erika

• Axxa

Finns en förskola i Västertorp som är kanon, Snöbollsgränd ligger den på.
    De har gott om plats för barnen, både ute och inne, de har mycket kompetent personal och helt underbar pedagogisk verksamhet. Detta är en förskola som ligger precis intill den jag jobbar på så jag har varit där några gånger och fått en bra inblick i hur den förskolan är.

• teomommy

Min pojke går på Solbacken, och jag tycker det är ett bra dagis. Stor fin gård som är uppddelad så småttingarna har sin egen del och fröknarna verkar vilja stanna kvar. Min kompis jobbar där också, och hon säger att chefen är ok och atmosfären bra. (För jag tycker att det är jätteviktigt att personalen trivs, annars funkar ingenting.) Jag önskar mig dock mer utarbetat genusperspektiv. Annars är de coola med det också - teo är ofta utklädd till Liten Dam när pappa hämtar honom och ingen reagerar på det tex.

• Axxa

Ja Solbacken ligger i Hägerstensåsen väl? Samma chefer som där jag jobbar och även på Snöbollen. Tror Solbacken är bra, det enda jag tycker är lite negativt är att det är så stort. Svårt att lära känna alla barn och personal då det är så stort, men det är bara min uppfattning. Även där jag jobbar tycker jag man lyckats rätt bra med genusperspektivet. Killar leker matlagning och legoslott med prinsessor och flickor med verktyg, lego och dinosaurier, och ingen tycker att det är något konstigt med det.

• MessyTessy

Jag har två barn på varsin förskola i Västertorp, är jättenöjd med bägge Saknar fler privata alternativ dock.

• Tigerpluttis

Måste väl slå ett slag för Pysslingen.

• Akvamarin

Var ligger Pysslingen? Är det någon som känner till Åsens Förskola (bor ganska nära). Ser ut att ha en stor gård att leka på, däremot är det sällan jag ser barnen leka där. De verkar hålla sig inomhus väldigt mycket??

Tack för alla tips! Jag bor på Åsen så det är klart att man helst vill ha en förskola i närheten. Har ju nära till Kransen, Aspudden och Telefonplan oxå, så någon förskoola bör ju gå att hitta :)

• teomommy

TS: Det är väldigt bekvämt att ha ett dagis väldigt nära sitt hem, tycker jag. Jag skulle undvika långa gångavstånd eller tunnelbana, om jag kunde. (Men det är kanske lite lyx-problem )

• Tigerpluttis

Pysslingförskolan Snurran ligger på Selmedalsvägen. Dom har utepedagogik och uteverksamhet.

Svar på tråden Förskola Hägersten