• Timonella

Vilken vecka är jag i och när är bf?

Räknade ut mitt bf datum till den 9/3, vilket skulle innebära att jag är i v 37. På UL flyttades det fram till 23/3, så då är jag i v 35 nu.
    Men nu tycker BM att magen och bebisen är stor för att vara i v 35.
    Huvudet är fixerat och det är "fullt" med bebis i magen.

Har detta hänt någon annan?
    Så jobbigt att inte veta!!!

• Svar på tråden Vilken vecka är jag i och när är bf?
  • 1mamma

be oatt få åka till BB eller något likande och be dom mäta bebisen,

vi mätte våran mange i samband med ett flödeskontroll i navelsträngen och så såg de hur stor barnet var och i vilken vecka,

• Knoppisar

Min första graviditet blev jag flyttad från 4feb till 23feb. Hon kom ut den 6feb och kändes väldigt fullgången och vägde 3700g. Jag hade hela tiden siktet inställt på att få kring mitt första bf och det stämde ju. Men jag tror inte de gör något för att kolla upp dig nu utan de litar på ul datumet. Men bebis kommer ju när den vill i allafall...

• Timonella

tjos: Det var ju en bra idé! Men jag har svårt att tro att jag får...

Knoppisar: Jag har också hela tiden haft en känsla att det kommer tidigare än 23/3. Men dröjer det till 23/3 så kommer jag ju bryta ihop under tiden. Dessutom så känns det som om jag då kommer att få en jättebebis om det dröjer så länge...
    Men det låter ju hoppfullt att det blev tidigare för dig!

• Zoe80

Men kan inte din BM skriva remiss för ytterligare ett UL för att mäta bebisen?
    Tycker jag är sjävklart att du ska få, speciellt om det nu är din BM som tror att det senare datumet för BF är felaktigt.

Svar på tråden Vilken vecka är jag i och när är bf?