• Papayya

Två extra bröstvårtor som växer nu under graviditeten.

Gah, jag har haft två extra bröstvårtor under mina tuttar i flera år, sålänge jag kan minnas tror jag. Nu när jag är rgavid så växer dom och förändras utseendemässigt. Har det varit såhär för någon annan?

• Svar på tråden Två extra bröstvårtor som växer nu under graviditeten.
  • Papayya

Men då! Vet att jag inte är ensam om att ha fler än två bröstvårtor, ingen som varit med om att de vuxit?

• hellgren

extra bröstvårtor? :-O

• Anonym (syrran)

Hej, Papayya! Syrran hade en extra bröstvårta. Den satt under, i nederkanten av bröstet. När hon blev gravid gick hon till vårdcentralen och man tog bort den enkelt. Annars är risken att du får mjölk/läcker mjölk om du ammar sedan. Hur långt gången är du? Kanske du skulle höra av dig till läkare och kolla om du fortfarande kan ta bort dem? Det kanske inte spelar någon roll att ha dem kvar heller, men läkaren som syrran pratade med ville iaf att hon skulle ta bort sin "extra". Lycka till!

• Maluschka

Jag har ingen extra bröstvårta men tydligen en bröstkörtel som sitter "externt" precis under huden nästan ute i armhålan. Normalt ser det ut som ett hudfärgat födelsemärke som står ut en aning, eller som ett lite illa läkt ärr. Den växte och blev både öm och svullen under min graviditet. Tror inte jag är ensam om det och inte du heller

Barn är ett folk, och de bor i ett främmande land...
  • Papayya

Partytrick så det bara skriker om det.

Jo jag antar att jag kommer läcka bröstmjölk ur dem, en jag känner hade en extra som läckte lite. Men, jag vill inte ta bort dem! De är ju coola ju ;)

• Anonym

nästan alla har en extra bröstvårta, men många har den under huden,man kan ha på sidan av höften oxå, gå rakt ner från tutten till höften därimellan kan det finnas en bröstvårta som man trott varit nåt annat..haha nej tror inte man kan amma genom dom=)tog bort en under skåran på tutten, trodde det var en ljus leverfläck, skrattade mycket när dom sa va det var=)tog bort min för skönhetens skull, det är ju absolut inte farligt eller så=)

• Papayya

Nope det är inget farligt alls! Men de är coola ;)

Svar på tråden Två extra bröstvårtor som växer nu under graviditeten.